• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

pixelwaarden uit foto

Status
Niet open voor verdere reacties.

mierl275

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2008
Berichten
18
Ha Beste mensen.

Ik heb eens ooit iemand gezien die een foto adhv excel bewerkte. Heel omslachtig en toen vond ik dit alles nogal overdreven. Echter...

nu zou het toch handig voor me zijn om dit uit te voeren..

Wat is het doel:
Bepalen van de homogeniteit van een foto-opname door een foto in te lezen en op 5 lokaties een roi (region of interest) te maken en in elk ROI de gemiddelde pixelwaarde van de foto bepalen.

Aangezien dit regelmatig gedaan moet worden is het handig om het te automatiseren waardoor ik niet telkens in een programma handmatig dit moet uitvoeren, vandaar dat ik aan excel dacht.

De eerste en belangrijkste stap is dus dat ik een afbeelding in pixelwaarde (bitwaarde) kan inlezen. Dit wil me maar niet lukken, ik heb geprobeerd om afbeeldingen in verschillende formats op te slaan, maar als ik ze bekijk bestaan ze slechts uit vreemde tekens.
Weet iemand hoe ik een foto zo kan opslaan om hem als digitale waarde in excel in te lezen, of zit er een conversiemogelijkheid in excel???

Hopelijk weet iemand hier iets over.

bvd Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan