• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Planning aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

petervdijk

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2015
Berichten
176
hoi,

Ik ben al enige tijd aan het stuntelen met het maken van een tijdlijn planning. Ik kreeg de planning maar niet zoals ik wilde, tot dat ik een planning tegenkwam van een medeforum genoot dank aan Grijsbert. Zijn planning voldoet bijna aan alle punten die ik nodig heb, toch heb ik nog aan paar vragen waar ik niet uit kom. Hopelijk kan iemand mij verder helpen.

Ik heb geprobeerd om:
Een keuze in te bouwen zodat ik per regel een tijdlijnkleur kan weergeven.
De begin letter van het project te weergeven in de tijdbalk



Bekijk bijlage 273065
 
Om de begin letter in de tijdbalk te zetten heb je denk ik VBA nodig.
Daar kan ik je niet bij helpen.
In voorbeeld wel tijdlijnlkleur gemaakt. voor 2 kleuren (en een beperk bereik) wil je er meer dan even zelf nieuwe aanmaken.
 

Bijlagen

  • Voorwaardelijke opmaak tijdsbalken (P)_2.xlsx
    214,4 KB · Weergaven: 69
Ik heb nu de kleur rood toegepast alleen komt hij niet in de tijdlijn, wat doe ik nu verkeerd? ik de voorwaardelijke opmaak één op één gekopieerd


Bekijk bijlage 273083

ik heb helaas ook geen ervaring met VBA, het het wel afmaken als de begin letter of de gehele naam van het project in de tijdlijn zou staan.

ziezo bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Er staan een aantal verkeerde formules in de VO. De juiste is
PHP:
=AND(J$4>=$D8;J$4<=$G8;$C8="r")
 
Je hebt maar 1 van de 4 regels gekopieerd.

Waarom heb ik 4 regels gebruikt zul je misschien denken.

Dan krijg je nl netjes 1 rand om het geheel
Het kan ook met 1 regel maar dan krijg je een rand alleen boven en onder of elke dag krijgt aan alle kanten een lijn
 

Bijlagen

  • Voorwaardelijke opmaak tijdsbalken (P)_3.xlsx
    387,2 KB · Weergaven: 96
Dan is mijn opmerking niet correct.:eek: Maakt dit de sheet niet onnodig zwaar voor een optisch verschil die ik blijkbaar niet gezien heb?

Volgens mij wordt dit met VBA nog wel een lastig klusje.
 
Ik heb niet bedacht dat de beginletter niet past in de smalle cellen.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim sn, i As Long, j As Long
Application.EnableEvents = False
  Range("j8:abw99").ClearContents
    sn = Range("a1:abw99")
       For i = 8 To 99
        For j = 10 To 751
          If sn(4, j) >= sn(i, 4) And sn(4, j) <= sn(i, 7) Then sn(i, j) = Left(sn(i, 2), 1)
        Next j
       Next i
   Range("a1:abw99") = sn
Application.EnableEvents = True
End Sub

Edit: Geheel in Vba zonder Voorwaardelijke opmaak in range(j8:abw99).
Zie bijlage.
 

Bijlagen

  • Voorwaardelijke opmaak tijdsbalken (P)_3.xlsb
    173 KB · Weergaven: 69
Laatst bewerkt:
Goedemorgen, even een vraagje.

Ik ben het laatste bestand van Harry aan de slag gegaan. als ik nu meerdere kleuren wil hoe krijg ik dat in VBA?
 
Laatst bewerkt:
Doordat je met voorwaardelijke opmaak werkt in kolom C heb ik de code daar op aangepast.
Onderstaande is uit te breiden naar het aantal voorwaardelijke opmaak.
Let op dat de Vw opmaak op volgorde werkt in samenhang met de 'Select case'.
Code:
Select Case cl.Offset(, 1)
          Case "r"
            x = 1
          Case "g"
            x = 2
          Case "b"
            x = 3
        End Select

Je kan natuurlijk ook alle Vw opmaak verwijderen en gewoon de cel kleuren d.m.v. code, maar dan moet het geheel even aangepast worden.
 
hmmmm krijg het niet voor elkaar. Ik denk dat het gemakkelijker voor mij is om met Vw te gaan werken, aangezien ik werkelijk geen ervaring met Vba heb.

Ik kwam ook tijdens het testen met Vba op een twee tal uitdagingen.

Hoe zou ik er voor kunnen zorgen dat als een onderwerp repeterend terug komt. bijv. om de week een overleg. Als ik dat nu zou opvoeren dan groeit het aantal regels, en raak je het overzicht kwijt!

is er en mogelijkheid dat je met een druk op de knop naar de datum van vandaag gaat in de planning.
 
nu probeer ik een frequentie in de agenda te krijgen waarin ik de frequentie kan bepalen hoe vaak een overleg terug komt. iemand een idee hoe je dit kan doen?
Hier de bijlage.

Bekijk bijlage 273661
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan