PNG bestand in frontpage

Status
Niet open voor verdere reacties.

me hartje music

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2009
Berichten
29
Goede avond,

Ik heb een vraagje, als ik een png bestand open in frontpage krijg ik een wit vierkant er om heen.

Hoe krijg ik hem wel goed geupload in frontpage

Liefs,
Me
 
je moet de achterkant van je plaatje transparent maken (=doorzichting). dan opslaan als gif-bestand. (kan niet met paint!!).
 
Ik heb ook zo'n probleem, maar als j dan gif maakt, krijg je een afbeelding van hele slechte kwaliteit.
 
Hoi Creator1,
Dat is de verdorvenheid van FrontPage! :d
FrontPage laat in de ontwerp-weergave een witte achtergrond van een transparante png zien:

gradient-png-fp1.png

En FrontPage laat in de voorbeeld-weergave helemaal niets van de transparante png zien:

gradient-png-fp2.png

Maar ...

gradient-png-ff.png

... in een echte browser is alles gewoon in orde! :)
Echte browser = in dit geval alles behalve Internet Explorer 6. Maar met een trucje is de transparantie in IE6 ook te zien.
Conclusies:
  1. Als je in FP werkt: niets van aantrekken!
  2. Maar beter kan je FP niet meer gebruiken, want die is bar slecht en ook erg verouderd als het om een web-editor gaat. Zelfs de maker (Microsoft) raadt het gebruik af.
  3. Veel beter kan je overstappen op KomPozer (gratis), die is met vlag en wimpel beter (en laat ook transparante png's in de ontwerp-weergave en voorbeeld-weergave goed zien).
Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik ze allebij (frontpage 2000 en kompozer). Ik vindt frontpage dan nog fijner (omdat het uitgebreider is). Met kompozer kan ik nauwlijks overweg.

Met frontpage 2000 is dit probleem nog irritanter want dan doet hij ook dit niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan