• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Polynoom trendlijnen bij meerdere reeksen blijven linear

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kropsla

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jun 2016
Berichten
1
Goedemorgen,

Van uit een database (2500 rijen en 60 kolommen) heb ik grafieken gecreëerd bestaande uit meerdere reeksen. Alle trendlijnen zijn geselecteerd op polynoom, echter is maar 1 die ook daadwerkelijk polynoom er uit komt (zie voorbeeld 1). Wanneer ik in de database filter (niet in de grafiek) op de criteria van 1 van de reeksen komt er dus maar 1 reeks uit met waarden. Dan is de trendlijn van deze reeks wel polynoom (voorbeeld 2). Hoe kan dit en is dit oplossen, zodat er zes polynoom lijnen in de grafiek weergegeven worden?

De reeksen (6 kolommen in de database) zijn op de zelfde wijze opgebouwd. Als een waarde niet aan een van de gestelde criteria voldoet, dan komt in de cel NB() te staan (Dit heb ik gedaan, zodat er geen null waarden in de grafiek meegenomen worden). In het geval van voorbeeld 1 is de grijze lijn op veel meer waarden gebaseerd dan de overige lijnen. Kan dit er wat mee te maken hebben?

Alvast bedankt!,

Kropsla
 

Bijlagen

  • Voorbeeld 1.PNG
    Voorbeeld 1.PNG
    35,9 KB · Weergaven: 87
  • Voorbeeld 2.PNG
    Voorbeeld 2.PNG
    25,2 KB · Weergaven: 65
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan