• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Pop-up op basis van waarde, met invoerveld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peer44

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2008
Berichten
224
Hallo,

ik ben op zoek naar het volgende:

In het bereik B5:B43 kan d.m.v. validatie een van onze afnemers worden geselecteerd.
Voor 1 afnemer hebben we een variabele THT dit wijzigt iedere keer, voor de overige afnemers staat dit vast.

nu wil ik een macro maken wanneer er in B5:B43 de klant "test" geselecteerd wordt er een pop up met een user form verschijnt waarin ik aan kan geven hoeveel dagen er THT verstrekt wordt.

bijvoorbeeld 20, in cel m1 staat de productiedatum, de macro moet ervoor zorgen dat de waarde ingegeven in de pop-up opgeteld wordt bij de productiedatum en deze "tht"datum moet geplakt worden in kolom U in dezelfde rij als waar de afnemer "test" werd gevonden.

Hopelijk kan iemand mij op weg helpen.
 
Het eenvoudigste is waarschijnlijk om dit af te vangen in de workbook_change event.
Code:
If not intersect(target, range("b:b") ) is nothing then
     if target.value = "test" then
          antwoord = inputbox("hoeveel THT")
          target.offset(0,19).value = [m1].value + antwoord
     end if
end if

Even uit de losse pols daar ik even geen excel beschikbaar heb om te testen, maar zoiets zou het kunnen worden
 
Beste Wampier,

Met je pols is niets mis mee, heb de macro ingevoerd op het betreffende sheet.
werkt perfect!

bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan