Popup bij Classic FreeCell Malware?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trompetje71

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 aug 2023
Berichten
4
Via Microsoft Store heb ik Classic FreeCell gedownload. Na korte tijd gespeeld te hebben komt een popup met een bericht zgn. van Google dat ik iets gewonnen heb door een beloningsprogramma. (zie afbeelding) Vervolgens kan ik dit alleen wegkrijgen door rechtsboven op het kruisje te klikken, maar dan ben ik ook uit mijn spel. Die melding krijg ik alleen tijdens het spelen van FreeCell. Ik heb het spel al eens verwijderd en opnieuw erop gezet, maar dan komt ook dit probleem terug. AVG Internet Security heb ik als betaalde virusscanner en mijn desktop draait op Windows 10 Home 64-bit. Hoe krijg ik opgelost zonder dat ik FreeCell niet meer kan spelen?

Gr. Trompetje71
 

Bijlagen

  • popup Classic FreeCell.png
    popup Classic FreeCell.png
    214,8 KB · Weergaven: 27
Kan je geen ander spel daarvan downloaden? Dit spel lijkt blijkbaar reclame te maken voor schimmige doeleinden.
 
Ik mag toch verwachten dat een spel via de officiële Microsoft Store geen reclame bevat voor schimmige doeleinden.
Bovendien heb ik niet het idee dat een reclame popup is, want dan zou ik daarna gewoon moeten kunnen verder spelen, toch?
 
Ik gebruik het zelf niet, dus geen idee.
En Microsoft is ook niet heilig natuurlijk.
 
Ik mag toch verwachten dat een spel via de officiële Microsoft Store geen reclame bevat voor schimmige doeleinden.
Bovendien heb ik niet het idee dat een reclame popup is, want dan zou ik daarna gewoon moeten kunnen verder spelen, toch?
Dit is gewoon een scam-popup die helaas al jaren over het internet gaat. Blijkbaar probeert de maker geld te verdienen, maar helaas via advertentie-netwerken die schimmige meuk serveren. Helaas bestaat dit al vele jaren.

Je zou een klacht kunnen indienen via de Store, dat de app zich bezig houdt met scam-zaken. Microsoft is daar behoorlijk allergisch voor.
 
Hier wordt de link van Edmoor ook genoemd, op het Microsoft forum...:
https://answers.microsoft.com/en-us...freecell/36766404-fe27-4ab1-bca5-fce4ad97347a
Die adviseur schrijft dat het imho opzettelijk is om je richting een betaalde versie te pushen.

Als ik de winaero link van Edmoor aanklik komt er bij mij ook een pop-up om de privacy voorkeuren aan te geven, die je 1 voor 1 moet doen, er is geen knop om alles in 1x aan te vinken.
Heb een grote hekel aan dat soort sites.
Via Google cache vond ik wel het spel dat ook de Microsoft adviseur in zijn bijdrage noemde, dan kun je iig rechtstreeks naar het spel waar hij en Edmoor over schreven:
https://win7games.com/#games
Je kunt de checksums ook nog controleren:
afbeelding_2023-08-29_114415295.png
Succes.

PS: De adviseur noemde in dat topic nog een vervanger die wel add-free zou zijn.
https://www.microsoft.com/en-us/p/klondike-solitaire-free/9nblgggzffqc
 
Laatst bewerkt:
Geen enkel popup hier bij de link die ik plaatste.
Wellicht dat m'n uBlock Origin en/of Ghostery die tegenhouden.
 
Tis ook maar een van de weinige die ik krijg, wrs idd omdat ik geen uBlock Origin en/of Ghostery gebruik.
Een paar jaar geleden verzamelde een van die 2 gegevens bij de gebruikers... sindsdien heb ik ze links laten liggen. Heb nog geen nieuw onderzoek gedaan naar hun gedrag.
 
Laatst bewerkt:
Is dat een gratis spel? Zo ja, dan is Microsoft daar duidelijk over.

It happens that some free games in Windows 10, are sponsored by ads (the vast majority).

Het komt voor dat sommige gratis games in Windows 10 worden gesponsord door advertenties (de overgrote meerderheid).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan