Popup opslaan onderbreekt uitvoer functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

whiskers

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2009
Berichten
7
Hallo,

Ik wil graag bij het sluiten van een formulier een bestand opslaan met een bepaalde bestandsnaam die ik samenstel uit een excelsheet. Vervolgens wil ik in de excelsheet ook aangepaste gegevens opslaan.

Het probleem waar ik tegenaan loop is dat door de pop-up 'opslaan' de rest van de functie niet meer wordt uitgevoerd. Alsof deze eruit klapt. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • voorbeeldcode voor forum.doc
    30 KB · Weergaven: 35
Vergeet die module en handel alles af in het userform met:

Code:
Private Sub ok_button_Click()
  Application.ScreenUpdating = False
  Hide
  Activedocument.Bookmarks("Datum").range=Datumstr
    
  '------VulAdresGegevens

  With GetObject("M:\Deco_adres.xls")      
    with .sheets(1).columns(2).find(bedrijfsnaam)
       verklaringsnr=.offset(,8)
      .offset(,8)=.offset(,8)+1
    end with
    .save
    .Close
  End with

  Activedocument.saveas "\\M:\test\Certificaat\" & bedrijfsnaam & " " & verklaringnr

   Unload frmVerklnl
End Sub

Ik ben bang dat je het verklaringsnummer al eerder hebt opgehaald door het Excel-bestand te openen en weer te sluiten. Dat is overbodig: je kunt in 1 keer het verklaringsnummer ophalen en met 1 verhogen.

Overigens vind ik het niet handig om met een apart userform de adresgegevens in te voeren. Integreer dat in 1 userform.
 
Klopt: ophogen zou direct erna kunnen.
Ik maak gebruik van 1 userform.

Alleen met alles in de module zetten los ik mijn probleem niet op. Het probleem is namelijk dat zodra ik een 'save as' scherm oproep of een excelsheet op de achtergrond opsla(dus eigenlijk ook het 'opslaan' scherm) dan wordt de rest van de functieregels niet meer uitgevoerd. De uitvoerpointer komt niet meer terug in mijn functie na de opslaan-actie.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit niet gebeurd?
Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Het Saveas-scherm is overbodig. Gebruik mijn code dan zie je dat ook.
 
Bedankt, ik zie het inderdaad.

Hij geeft alleen nog wel een foutmelding 'Objectvariable or With block variabele not set' en de pointer staat op de regel van
Code:
       verklaringnr = .Offset(, 8)

Alvast bedankt!
 
Dat betekent dat de tekenreks in variabele bedrijfsnaam niet in kolom B van het eerste werkblad van het Excel bestand wordt gevonden.
Ik weet niet wat in de variabele 'bedrijfsnaam' staat.
Controleer dit zelf eerst.
 
Ik heb het gevonden hoor!
Ik had ergens in de functie OpslaanDocument een END staan die ervoor zorgde dat de rest niet uitgevoerd werd.:eek:

bedankt :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan