Popup scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

tepke

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2004
Berichten
231
Hoi

Ik heb een button gemaakt om een bestand te importeren. Het importeren duur lang en ik ben bang dat de gebruiker met de muis gaat klikken omdat hij niet in de gaten heeft dat de import loopt.

is er een popup scherm te maken dat je aankunt zetten voor importfunctie en uit kan zetten na het importeren. ik zoek geen message box waar ik ja/nee moet klikken om door te kunnen gaat of bestaat er een message box zonder knoppen?

al vast bedankt

marc
 
Nee, een Msgbox zonder koppen bestaat niet. Maar je kunt een formulier maken dat blijft staan tot de import klaar is (openen met acDialog) en als je dat formulier opent nadat de import is gestart, kun je hem wel weer laten sluiten. Dat formulier heeft dan verder niks met de import zelf te maken, en ik zou ook zo snel niet weten hoe je kunt checken of de import al op zijn eind is of niet. Tenzij je een teller gebruikt om het aantal importrecords te tellen. Dan kun je daar nog wat mee.
Misschien moet je ook eens naar je import procedure kijken, want zo lang zou een import nou ook weer niet hoeven duren. Zeker niet als het een regelmatige import is, want dan praat je toch denk ik niet over honderduizenden records.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan