Portforwarden met Ubee; ziggo

Status
Niet open voor verdere reacties.

thimon

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2014
Berichten
6
Hallo Helpmij!

Ik wil mijn port 80 of 1232 openzetten. Dit lukt helaas niet. Ik heb het echt al 100x geprobeerd. Zoals je hier kan zien, heb ik deze 3 methode's geprobeerd. Ikzelf denk dat die 1e goed is. Helaas is mijn port niet geopend.
76c9e243bd562c3c21306b6ea680d697.png
----
69c2f8d444dec6229f07eb02990d847e.png

Kan iemand mij helpen, of desnoods helpen via tv, aangezien ik dit echt al 500x heb geprobeerd en maar niet wil lukken :S

Hartelijk dank alvast!
 
a. Welk dienst draait op de server met ip-adres 192.168.178.1 en staat die wel aan op het moment van testen?
b. Welk ip-adres heeft de server zélf? Op die server: [Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig
c. Je kunt de laatste 2 portforwards verwijderen, want dat conflicteert alleen maar met de eerste.
d. Je denkt dat het probleem aan de portforwarding ligt, maar vaak genoeg ligt het aan firewall-instellingen op de 'server', om precies te zijn dat inkomende verbindingen niet worden geaccepteerd, dus dat óf eerst alle firewalls afgezet moeten worden óf UDP/TCP poort uitzonderingen inkomend moeten worden gemaakt.
Ook kan het zijn dat de serversoftware wordt geblokkeerd door firewall(s) op de server voor inkomende verbindingen.
e. Ook is niet duidelijk of er nog een andere router (bijv. een breedband draadloze router) staat tussen het Ziggo routermodem en de 'server'. Indien er namelijk een router nog tussen staat, dan moet er 2x worden geportforward:
i. 1x op de Ziggo routermodem naar het WAN/Internet ip-adres van de breedband draadloze router
ii. 1x op de breedband draadloze router naar het ip-adres van de 'server'

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
a. Welk dienst draait op de server met ip-adres 192.168.178.1 en staat die wel aan op het moment van testen?
b. Welk ip-adres heeft de server zélf? Op die server: [Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig
c. Je kunt de laatste 2 portforwards verwijderen, want dat conflicteert alleen maar met de eerste.
d. Je denkt dat het probleem aan de portforwarding ligt, maar vaak genoeg ligt het aan firewall-instellingen op de 'server', om precies te zijn dat inkomende verbindingen niet worden geaccepteerd, dus dat óf eerst alle firewalls afgezet moeten worden óf UDP/TCP poort uitzonderingen inkomend moeten worden gemaakt.
Ook kan het zijn dat de serversoftware wordt geblokkeerd door firewall(s) op de server voor inkomende verbindingen.
e. Ook is niet duidelijk of er nog een andere router (bijv. een breedband draadloze router) staat tussen het Ziggo routermodem en de 'server'. Indien er namelijk een router nog tussen staat, dan moet er 2x worden geportforward:
i. 1x op de Ziggo routermodem naar het WAN/Internet ip-adres van de breedband draadloze router
ii. 1x op de breedband draadloze router naar het ip-adres van de 'server'

Tijs.

Het is alleen router. en de server is een kleine game server die op mijn laptop zelf draait. Ook test ik met een programma die door port 90 heen gaat om te kijken of hij open staat. Dit zal het geval moeten zijn lijkt mij aangezien mijn port is open gezet?
 
Ik type een kilometer en jij komt met zo weinig informatie terug?

Testen met firewall(s) uitgezet en ip-adres zie ik (bijv.) niets over teruggemeld.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan