• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Postcodes filteren en vervolgens de andere rijen weggooien

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Ginger, Het geavanceerde filter ontdekt:d:thumb:
Ja ja ja.... :D
Ik gebruikte 'm wel vaker, maar eigenlijk nooit zo met zo'n lange lijst. Vooral de samenwerking met een formule vond ik fantastisch (andere post, een weekje geleden).
Verder had ik het antwoord op de TS expres niet in VBA gegoten om te laten zien dat je eigenlijk zoveel kan doen zonder VBA aan te raken. Je moet 'ns op YouTube kijken naar Excel Guru "Excelisfun" Mike Girvin (https://www.youtube.com/channel/UCkndrGoNpUDV-uia6a9jwVg). Da's een tovenaar met formules. Hij doet met formules waar anderen gelijk al VBA bij trekken. ;)

Overigens wel prima om dit er nu wél bij te zetten in VBA vorm.
 
@Ginger, Het geavanceerde filter ontdekt:d:thumb: Met behulp van een macrootje is het een zeer krachtige filtermethode. Zonder macrootje, als je met verschillende tabjes werkt, wat minder.

@RivadiNL,
Quoten is niet nodig.

Om het geheel simpel te houden.
In de tab 'Filterop' een lijstje maken met de postcodes waarop je wilt filteren in de eerste kolom.

Vervolgens even deze macro starten
Code:
Sub VenA()
  Sheets("Lijst").Cells(1).CurrentRegion.AdvancedFilter xlFilterCopy, Sheets("Filterop").ListObjects(1).Range.Columns(2), Sheets("Resultaat").[a1]
End Sub

Het gefilterde geheel staat dan in de tab 'Resultaat'

Om privacy redenen waren de andere kolommen leeg. Met het gevulde originele Excel bestand krijg ik fout 9 tijdens uitvoering. Het subscript valt buiten het bereik.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil het liever zonder macro code doen.
Goed idee! Is ook niet echt nodig (al is het voorbeeld van V&A natuurlijk wel mooi)

Ik wil graag jouw methode met het advanced filter gebruiken.
Vooral doen. Wat ik je met die ene regel code aanreikte, was het "overpompen" van jouw handwerk in VBA om die Array op te bouwen naar de sheet. Je hebt nu je basis-cijfers staan in kolom N. Zet dan in kolom O2 de formule die ik eerder had gegeven: =N2&"*"
Als je die naar onder doorsleept, heb je de 4 cijfers met daarachter de asterik. Kopieer al deze formules in kolom O en plak die als tekst over de gegevens van kolom N. Dan kom je toch verder?
 
Je moet 'ns op YouTube kijken naar Excel Guru "Excelisfun" Mike Girvin (https://www.youtube.com/channel/UCkndrGoNpUDV-uia6a9jwVg). Da's een tovenaar met formules. Hij doet met formules waar anderen gelijk al VBA bij trekken. ;)
Staat al heel lang in mijn favorieten maar nog lang niet alle onderwerpen bekeken:d

Om privacy redenen waren de andere kolommen leeg. Met het gevulde originele Excel bestand krijg ik fout 9 tijdens uitvoering. Het subscript valt buiten het bereik.
Dan bestaan er bepaalde zaken niet.
Dit lijkt mij bij een code van 1 regel niet zo heel moeilijk om uit te vinden wat er niet klopt.
 
Het is allemaal gelukt. De filtering werkt nu. Allemaal reuze bedankt voor de hulp en snelle reacties!:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan