postvakken delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannetwiel

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2001
Berichten
95
Wij hebben een netwerkje met 4 computers, draaiend onder Windows 98. We maken gebruik van Outlook 2000.

Op het ogenblik heb ik op elke computer Outlook zo ingesteld dat ze allemaal gebruik maken van dezelfde persoonlijke mappen (dus, alle e-mail, op welke computer dan ook binnengehaald of verzonden, komt in dezelfde mappen op één van de vier computers terecht.) Ik wil nl. in een oogopslag kunnen zien welke mails zijn binnengekomen/verzonden.

Echter, het onhandige van dit systeem is dat als 1 gebruiker Outlook heeft geopend, de rest niet meer kan mailen.

Wat ik dus graag wil is dat alle 4 computers tegelijkertijd in Outlook kunnen, en dat alle inkomende/uitgaande mails en concepten op één plek terechtkomem. Oja, en last but not least: ik ben op zoek naar een kostenloze oplossing.

Hoe los ik dit op? Waar kan ik hier info over vinden?

Ik ben benieuwd!

Jannet
 
Is dit nou zo'n moeilijke vraag of snappen jullie niet wat ik bedoel?


Jannet
 
Vooral dat kostenloze is moeilijk denk ik, wat je zou kunnen doen is een exchange server installeren daar een shared mail folder op kunnen maken en dan kan je alles delen, bestaat geloof ik ook een tooltje dat maildeamon heet wat hetzelfde schijnt te kunnen en het schijnt goedkoper te zijn, maar dus ook niet gratis.
 
Dank voor je reactie. Ik geloof dat ik het inderdaad maar in die hoek ga zoeken. Ik heb trouwens ook al wel een aantal freeware mailservers gevonden, dus dat scheelt weer.
Wel een beetje ontoegankelijk en niet allemaal met even duidelijke gebruiksaanwijzigingen, dus ik hou me zeer aanbevoren voor links naar pagina's met een heldere uitleg van wat mailservers zijn, hoe ze werken, waar je ze voor kunt gebruiken enz.


Jannet
 
De vraag om een handleiding over het opzetten van een mailserver stel ik maar bij de desbetreffende sectie van het forum. Mijn vraag hier is eigenlijk wel opgelost.


Bedankt voor de bijdrage, GForze!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan