• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Power Query: dubbele waarden verwijderen, wel volgens selectie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wimveer

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2020
Berichten
15
Hoi, ik heb boekingen op orderregels ingelezen in een Query. Nu wil ik de alleen de meest recente boeking bewaren. De boekingen bestaan uit een "Order regel leverweek" met een datum- en tijdstempel.

Met oplopend sorteren zet ik alle ""Order regel leverweek" (formaat tekst) bij elkaar daarna sorteer ik aflopend op "Opgeslagen" - het datum en tijdstempel. Vervolgens laat ik dubbele waarden verwijderen uit de kolom "Order regel leverweek" verwijderen.

Alleen lijkt het verwijderen random te gebeuren. Maar het resultaat na dubbele waarden verwijderen is NIET de meest recente boeking. Hoe kan ik selectief (op basis van een andere kolom) dubbele waarden verwijderen?
 

Bijlagen

  • dubbele waarde verwijderen - Power Query-editor.png
    dubbele waarde verwijderen - Power Query-editor.png
    12,7 KB · Weergaven: 35
  • helpmij vraag power query.xlsm
    21,3 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
Plaats s.v.p. een representatief Excel voorbeeldje met daarin de stappen in PQ.
 
Volgens mij gaat het bij mij wel ok?

(Excel 365 formule optie ernaast gezet ter controle)
 

Bijlagen

  • vb_WimVeer (AC).xlsx
    27,6 KB · Weergaven: 34
Volgens mij gaat het bij mij wel ok?

(Excel 365 formule optie ernaast gezet ter controle)

Mooi, zo gaat het dus ook. Maar eerst ga ik het in powerquery proberen omdat ik daar een aantal bestanden aan elkaar knoop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan