• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Power Query pakt alleen 1e 10 kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maysun

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2014
Berichten
361
Ik moet het format aanpassen van een databestand in Excel, en daarvoor kolommen transformeren met Power Query. Maar het gaat om ongeveer 100 kolommen en als ik die allemaal selecteer laat de Power Query Editor er toch maar de 1e 10 ofzo zien. Ook als ik de bewerking doorzet, blijven alleen die kolommen over. Verversen van de editor helpt niet, het probleem is er ook direct. Opmaak wissen ook niet.

Voorbeeldbestand heb ik bijgevoegd.
 

Bijlagen

  • Power Query gedoe.xlsx
    19,4 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
De reden daarvoor is vrij simpel. powerquery werkt alleen met een excel tabel. in jou voorbeeld zijn kolom A tm O een exceltabel en alle kolommen daarna zijn dat niet. Daardoor wordt die data niet meegenomen.
Het kan ontstaan als je de eerste keer dat je de query aanmaakt met de wizard er gaten in je data zitten bijv omdat er geen kolomkop is of een hele kolom leeg in het bereik,


Als je zeker wilt zijn dat je hele bereik in powerquery wordt opgenomen kun je het bereik zelf selecteren ipv excel zelf de interpretatie te laten maken wat er wel bij hoort en wat niet
 
Laatst bewerkt:
Dankje, maar wat ik doe is al het bereik selecteren, dus waar de data staat en vervolgens 'Uit tabel' PowerQuery dan pakt hij dus tot O. Hoe zorg ik ervoor dat Excel alles als tabel ziet? Of juist niet, als dat helpt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Converteer de tabel naar een bereik, en daarna opnieuw selecteren voor Power Query.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan