Power saving Mode?? Help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Efficent

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jan 2009
Berichten
3
Hoi,

ik heb laatst een computer gekocht en in elkaar gezet met de volgende inhoud.

- AMD Phenom X4 9750 2.4Ghz HT 4MB AM2+ 95W Box
- Club 3D Videokaart PCI-e Radeon D4830 512MB 1xDVI/HDMI
- Coolermaster Midi Tower Centurion 5 No PSU
- Cooler Master Powersupply Realpower 620W Modular
- Kingston 1GB DDR2 SDRAM PC5300 CL5.0 (4x)
- LG TFT Monitor W2252TQ-PF22", DVI
- MSI K9A2 Neo-F AMD 770, SATA2, GLAN
- Samsung DVD-/+/RAM SH0S223F 22x/22x/12x
- Seagate 250 GB SATA300 16MB, ST3250410AS

Toen ik hem in elkaar had gezet deed die het perfect alle lampjes branden, de aanknop werkt/resetknop(dus jumpers staan goed) Ook de led lampjes deden het voor het aangaan etc. Als besturingsysteem is Windows Vista Home Premium geinstalleerd en heeft 2 dagen goed gewerkt. Na dit gebeuren heb ik de pc aan mijn vriendin gegeven. Die heeft alleen Microsoft Office geinstalleerd en Norton 2007.

Gister gebeurde er iets raars met de computer, opeens deed de muis het niet meer? Maar toen 's avond wou ze de computer aandoen en toen gaf het beeldscherm de volgenden tekst voor 5 seconden Digital Power Saving Mode daarna blijft het scherm zwart? Heb gecontroleerd of de computer stroom krijgt want de dvd speler gaat gewoon open, de reset knop doet het, en als je de aanknop 5 seconden inhoud gaat de computer ook gewoon uit. Los daarvan draaien alle fans en koelingen als normaal.
Heb het ook eens geprobeerd met een ander beeldscherm via de analoge weg maar geeft geen succes..
Wat kan ik hieraan doen?
 
Als je de computer opstart krijg, hoor je dan beeps van de systeemspeaker?
Als die geluiden er zijn, duiden ze toch al voor 99% zekerheid op het probleem.
Bestaan lijsten op internet met daarin de uitleg van de beeps, lang, kort, .....

Als er geen geluiden zijn en de pc start normaal, maar dan met zwart beeld. Dan zou ik gaan denken aan een defecte grafische kaart ofwel een defect moederbord.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan