powerbook wil niet booten

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolbartman12

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2011
Berichten
188
Hallo,

Ik heb van mijn vader zijn oude powerbook g4 gekregen. ik deed de Mac aan en er stond dat er updates beschikbaar waren. ik click op updaten en na een poosje moest de computer opnieuw opstarten om de update te voltooien. maar nu wilt hij niet meer goed opstarten eerst krijg ik het Apple logen en dat draaiende laat symbooltje en daarna een blauw scherm en meer doet hij niet en nu ik dit aan het typen ben doet hij anders hij geeft nog langer het Apple logo en het laatdingentje en dan valt hij uit. ik heb geen bijbehorende cd meer. ik heb wel een Mac os 10.5 cd. ik heb die ook geprobeerd maar de cd zegt dat hij niet op deze computer kan instaleren. ik heb via die zelfde cd een harde schijf test gedaan die gaf deze error:
ongeldige zusterkoppeling vulumencontrole mislukt fout: controle of herstel van bestandssysteem is mislukt.

ik heb zelf al meedere dingen geprobeert zoals booten in safe mode. command+option+p+r en ook heb ik s ingedrukt en wat commands geprobeerd die ik op forums had gevonden (dat was een tijdje geleden ik kan ze niet meer terug vinden anders hat ik wel een link naar die forums geplaatst).ik heb mac os 9.2.2 ge download maar ik weet niet hoe ik die kan branden als een bootable disc of op een bootable usb kan zetten. ik weet uberhoud niet of dit wel de goede os versie is voor deze mac.

ik hoop dat iemand me hierme kan helpen en alvast bedankt.
 
dankje voor je reactie
ik heb mac os x 10.4 tiger ge download.
weet je hoe ik dit kan branden als een bootable CD vanaf een windows 8 computer of liever nog hoe ik er een bootable usb van kan maken?
 
Ik heb mac os x 10.4 tiger geinstaleerd en het werkt prima. ik had een paar probleempjes ik moest eerst de harde schijf wissen (formateren) en ik had 4 keer DVD+R nodig.

bedankt voor je reactie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan