powerpoint objectverplaatsing tijdens uitvoeren macro onzichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henvs

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2014
Berichten
6
Beste Forumleden,

ik heb een dienstregeling getekend in Powerpoint en wil daaroverheen met een macroloop een balkje laten schuiven zodat ik in één oogopslag het actuele tijdstip vaan de dienstregeling kan zien. Het balkje verschuift 1 pixel per 2 seconden. Het probleem is, dat het balkje onzichtbaar blijft als de macro runt, en pas zichtbaar wordt op het moment dat ik de macrto stop.

Vraag: hoe moet ik een object zichtbaar krijgen tijdens verplaatsing in een macroloop ?
Hieronder de macroregels. Het balkje wordt aangeduid met "Rectangle 007":

Sub Verplaatsen_object()

10
tijd_begin = Timer
Do
Tijd_nu = Timer
Loop While Tijd_nu - tijd_begin < 2

ActiveWindow.Selection.SlideRange.Shapes("Rectangle 007").Select
ActiveWindow.Selection.ShapeRange.IncrementLeft 1#

GoTo 10
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Ik zou zeggen: doe er eens een voorbeeldje bij, want om nu alles na te gaan bouwen is ook zo wat.
 
Overigens: waarom doe je het niet met een aangepaste animatie? Kun je best nauwkeurig instellen, en je hoeft niks te programmeren. Best of all: je object blijft continue zichtbaar.
 
Michel,
bedankt voor je reactie. De aangepaste animatie heb ik wel geprobeerd, maar ik krijg de animatiesnelheid niet zo traag, dat het object in 20 minuten van links naar rechts over het scherm schuift. Vandaar dat ik met een macro ben bezig gegaan. Je vraagt om een voorbeeld. De essentie van de macro staat in mijn bericht. Op welke manier moet ik dat aanbieden, zodat je het kunt gebruiken?
groet,
Henny
 
Een presentatie met daarin het object en de macro, en hoe je 'm start. Bij mij gebeurt er namelijk niks, al was het maar omdat een object met de naam "Rectangle 007" bij elke gebruiker anders heet. Als je een rechthoek invoegt, heb je namelijk geen controle over de naam die het object krijgt.
 
Ik probeer al steeds de presentatie als PPSM of als PPT bijlage te sturen, maar dat filetype wordt niet geaccepteerd. Is er een andere manier om je die presentatie te sturen?
 
Ik heb een testpresentatie gezipt en attached. Gemaakt in PTT 2007. De macro kan op de gebruikelijke manieren gestart worden: via Start > Macro "Object_verplaatsen" of via Ontwikkelaars > Macro. Ik weet niet hoe ik een in-macro Break moet maken, dus ik kan de Macro alleen stoppen met ^Break. De verplaatsing van het object (6 pixels/sec) wordt alleen zichtbaar nadat de macro is gestopt. Mijn vraag is dus: hoe krijg ik de verplaatsing zichtbaar tijdens het runnen van de macro?

Alvast bedankt voor de moeite.
Henny
 

Bijlagen

  • Henvs.zip
    30,4 KB · Weergaven: 16
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan