Powerpoint webpresentatie bewerken via internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroencrins

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2007
Berichten
21
Goedenavond,

Bij onze voetbalclub hebben wij sinds kort een nieuwe flatscreen tv die is aangesloten op enkele pc's in de kantine.
Nu is het de bedoeling dat er via 1 pc een presentatie loopt naar de tv die eigenlijk altijd aan moet staan.

Het blijven lopen van de presentatie is geen probleem. Hiervoor had ik in gedachte de powerpoint om te zetten in een webbestand.

Nu zou het erg handig zijn als de presentatie ook van buitenaf (denk aan een controle paneel op de website) door een aantal personen aan te passen is.

Mijn vraag is nu of hier misschien al een bestaand programma voor is, of dat iemand hier een goeie oplossing voor heeft.
Zelf dacht ik in eerste instantie eraan om dit werkend te krijgen met php en een database.
Maar ik zou niet weten waar ik hiervoor moet beginnen.

Ik sta altijd open voor nieuwe ideeën, en deze zijn dus altijd welkom.
Misschien dat iemand hiervoor een andere oplossing heeft of een idee van hoe ik dit anders moet aanpakken?

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.

Met vriendelijke groet,
Jeroen Crins
 
Goedenavond,

Bij onze voetbalclub hebben wij sinds kort een nieuwe flatscreen tv die is aangesloten op enkele pc's in de kantine.
Nu is het de bedoeling dat er via 1 pc een presentatie loopt naar de tv die eigenlijk altijd aan moet staan.

Het blijven lopen van de presentatie is geen probleem. Hiervoor had ik in gedachte de powerpoint om te zetten in een webbestand.

Nu zou het erg handig zijn als de presentatie ook van buitenaf (denk aan een controle paneel op de website) door een aantal personen aan te passen is.

Mijn vraag is nu of hier misschien al een bestaand programma voor is, of dat iemand hier een goeie oplossing voor heeft.
Zelf dacht ik in eerste instantie eraan om dit werkend te krijgen met php en een database.
Maar ik zou niet weten waar ik hiervoor moet beginnen.

Ik sta altijd open voor nieuwe ideeën, en deze zijn dus altijd welkom.
Misschien dat iemand hiervoor een andere oplossing heeft of een idee van hoe ik dit anders moet aanpakken?

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.

Met vriendelijke groet,
Jeroen Crins

Je kan de powerpoint ook gewoon als bewerkbaar bestand de hele tijd weer laten afspelen, in office 2007: diavoorstelling->diavoorstelling instellen->afspeelopties->herhalen totdat op esc gedrukt wordt. In office 2003(uit mijn hoofd): diavoorstelling->diavoorstelling eigenschappen(op instellingen) en dan zou het ergens moeten staan.

Je zou het dan vanaf een usb stick kunnen laten draaien, en als er iets veranderd moet worden, dan neem je de usb stick mee.:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Dat zou inderdaad een snelle oplossing zijn. Maar het probleem is dat er verschillende mensen die presentatie moeten kunnen aanpassen. En het liefste willen ze het beeld gewoon door kunnen laten lopen.
Ik weet dat als je via een andere computer een netwerklocatie maakt, hierin de webpagina bestanden plaatst en deze met de andere pc (die aan de flatscreen gekoppeld is) opent en laat afspelen, vervolgens de presentatie aanpast en opslaat deze op de flatscreen gewoon blijft doorlopen en zichzelf vernieuwt.

Hier dacht ik dat misschien een oplossing voor te vinden is als je dit extern wil doen..
En het makkelijskte is dus ook om dit te doen via internet. Helaas zul je hiervoor meestal een groot aantal dingen moeten instellen en aangezien de meesten niet zo op computer gebied zijn als wij, ben ik op zoek naar iets dat dit een stuk makkelijker maakt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan