Printer wijzigen bij afdrukken rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcovD

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2006
Berichten
109
Hallo,

Ik heb een rapport dat ik wil opslaan als een PDF bestand. Hiervoor heb ik CutePDF gedownload en dat werkt opzich wel goed alleen heb ik volgende probleem.
Ik heb een menu knop gemaakt afdrukken, de standaard afdruk knop van access zelf.
Als ik op deze knop druk dan wordt altijd de standaard printer gebruikt, terwijl je voor CutePDF een CutePDf printer moet aangeven. Echter als ik op de knop afdrukken druk wordt standaard de standaard printer gebruikt en dat wil ik dus niet, ik wil graag zelf eerst de printer kunnen kiezen.

Heeft er iemand een oplossing voor mijn probleem.
 
De standaard afdrukknop moet je alleen gebruiken als je de standaard ingestelde printer wilt gebruiken. Eerst het bestand openen waarvan je een PDF wilt maken, dan klik je links boven op bestand (dus niet eerst op de knop standaard printer) daarna klik je in dit menu op Printer en er verschijnt dan een prgramma met instellingen voor de printer. Bij eigenschappen kun je dan de Cute PDF printer naar voren laten komen, bevestig dit en klik op afdrukken. De rest wijst zichzelf.
 
Laatst bewerkt:
Ja bedankt, ik was er net ook achter.
Ik wil echter niet het complete bestand menu zien dus heb ik het afdrukken menu daaruit gehaald en deze gebruikt in menu en dit werkt perfect.

Bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan