• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem email macro excel 97

Status
Niet open voor verdere reacties.

kirsten75

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2006
Berichten
29
Ik heb de volgende macro in Excel97

HTML:
Application.Dialogs(xlDialogSendMail).Show _
    arg1:=Array("jan@xxxx.com", "piet@xxxx.com"), _
    arg2:="Onderwerp" _

Wat er echter gebeurt is dat alleen het adres piet@xxxx.com wordt weergegeven in de mail, het eerst genoemde adres wordt dus niet meegenomen.
Ik heb al andere manieren gezien om workbooks per mail te versturen, maar wil graag dat het mailvenster wordt weergegeven omdat de gebruiker extra bestanden moet kunnen toevoegen en een toelichting moet kunnen invullen.

Hoe kan ik er toch voor zorgen dat de mail naar 2 (of meer) adressen word verstuurd?

De email client die wij gebruiken is GroupWise.
 
Je kunt eens proberen om je emailadressen achter elkaar te zetten met steeds een ";" ertussen. Daarnaast is het mss wel eens tijd om te upgraden naar een ietwat recentere versie van office, want deze is wel heel erg buggy. Zeker als je macro's gaat maken.
 
Hoi Roger,

Bedankt voor je reactie, helaas werkt een ";" niet, dan krijg ik een compileer fout.
Ik zou graag willen upgraden met office, maar helaas is dat bij ons op het werk nog niet aan de orde :(.

Kirsten
 
Hoe gebruik je de array? In je voorbeeld laat je alleen zien hoe je 'm invult. Ik vermoed dat je probleeem meer met de rest van de code te maken heeft.
 
Dit is mijn hele macro,

HTML:
Sub SendMail()
'
   Application.Dialogs(xlDialogSendMail).Show _
    arg1:=Array("jan@xxxx.com", "piet@xxxx.com"), _
    arg2:="Onderwerp" _

End Sub

Zoals gezegd, met 1 adres werkt ie prima.
 
Even voor de zekerheid, want ik vermoed miscommunicatie. Ik bedoelde dus

arg1:=Array("jan@xxxx.com;piet@xxxx.com")
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan