• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem melding in Msgbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

JosEindhoven

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2014
Berichten
431
Ik heb een verjaardags bestand waarin word aangegeven wie er komende week jarig is. Ook word aangegeven wanneer iemand 18 jaar oud word. Dit laat hij van iedereen zien. Ook bv van mensen die in 1945 geboren zijn. Is het mogelijk om in de msgbox de melding van 18 jaar oud weg te laten als deze datum al geweest is.
 

Bijlagen

  • Jarig.xlsm
    26,8 KB · Weergaven: 33
Kleine aanpassing:
Code:
        If VerjDitJaar <= Date + 7 And VerjDitJaar >= Date And Year(Date) - Year(c) = 18 Then
 
Hallo Octafisch

Als ik jouw code toepas dan laat hij iedereen weg die jarig is binnen de 7 dagen en laat dan alleen degene zien die 18 word. Het is de bedoeling dat bij de anderen die ook jarig zijn de melding van 18 jaar achterwege blijft als die mensen al 18 zijn
 
Zo komt wel iedereen tevoorschijn

Code:
Private Sub Workbook_Open()
Dim Tekst As String, n As Long, c As Range, VerjDitJaar As Date
Sheets("Leden").Activate

Tekst = "Opgelet,de volgend personen zijn de komende 7 dagen jarig en wie word er dan 18 jaar "
n = 0
For Each c In Range("e3:e" & Range("e" & Rows.Count).End(xlUp).Row)
    VerjDitJaar = DateSerial(Year(Date), Month(c), Day(c))
        If VerjDitJaar <= Date + 7 And VerjDitJaar >= Date Then
                Tekst = Tekst & Chr(10) & c.Offset(, -3) & " " & c.Offset(, -2) & " " & c.Offset(, -1) & " is op " & VerjDitJaar & " jarig " & IIf(c.Offset(, 3) < Date, "", " en op " & c.Offset(0, 3) & " word ik 18")
               n = n + 1
        End If
Next
If n > 0 Then
MsgBox (Tekst)
End If
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan