• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Probleem met data weg te schrijven naar verschillende bladeren (Dartsledenlijst)

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Gielleke25

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2022
Berichten
46
Goedendag,

Kan iemand helpen aub?
Ik ben bezig met het opstellen van een dartsbestand om wedstrijden en punten in bij te houden... Maar bij de opbouw struikel ik over een bepaalde VBA code die niet wil werken.
Kan er iemand info geven of raad aub?

Situatie:
Wanneer er een nieuwe speler wordt toegevoegd moet men kiezen of deze gaat spelen in "REEKS A" of "REEKS B" (CMB_Reeksindeling) Wanneer de keuze is gemaakt zou de VBA code de waarde van CMB_Speler_ID moeten wegschrijven in de tabbladen "REEKS A of B" en dit in de kolom B...

Voorlopig krijg ik een foumelding...
Alvast van harte bedankt!
Mvg,
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2024-05-13 091316.png
    Schermafbeelding 2024-05-13 091316.png
    216,6 KB · Weergaven: 14
  • Test Lokerse Dartsclub - Reeksindeling.xlsm
    209,8 KB · Weergaven: 7
Probeer het eens zo:
 

Bijlagen

  • Test Lokerse Dartsclub - Reeksindeling AH.xlsm
    213,4 KB · Weergaven: 6
Probeer het eens zo:
Nog een extra vraagje, als dat mag...
Op termijn gaan er ook leden weg gaan uit de club, wanneer in de lijst van REEKS A of B een club ID en dartsnaam is verwijderd.
Is er dan een optie dat Excel de eerst volgende ingaven doet op de lege plaats en niet meteen onder de laatste ingevulde regel?

Alvast super bedankt!
Mvg,
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2024-05-13 130402.png
    Schermafbeelding 2024-05-13 130402.png
    99,8 KB · Weergaven: 6
  • Test Lokerse Dartsclub - Reeksindeling AH.xlsm
    212,8 KB · Weergaven: 2
Dat mag, zo:
 

Bijlagen

  • Test Lokerse Dartsclub - Reeksindeling AH.xlsm
    215,5 KB · Weergaven: 12
Ik kijk vanavond het bestandje en de oplossing na...
Wat echter wel niet zou mogen gebeuren is wanneer er 2 spelers verwijdert zijn dat de spelers daaronder op een andere plaats komen...
Excel zou eigenlijk altijd de eerste lege cel of cellen moeten aanvullen (van boven naar beneden) het kan dus perfect zijn dat speler 5 geen club id heeft omdat hij de club heeft verlaten en dan blijft de regel leeg tot een nieuwe speler in de reeks komt, die wordt dan naar de eerst volgende lege speler plaats gekoppeld... speler 5 dan opnieuw.

Alvast super bedankt!
 
Een andere manier van invullen, ik begrijp niet hoe je uw wedstrijden gaat samenstellen.
 

Bijlagen

  • Test Lokerse Dartsclub - Reeksindeling.xlsm
    216,2 KB · Weergaven: 6
=IF(COUNTA($I$2:$I$71)>=ROW()*0;

Dit eerste gedeelte van de formule(kolom D en J) kun je net zo goed weg laten want row()*0 is altijd 0, dus counta is altijd groter of gelijk aan 0
 
Het bestand ziet er perfect uit 👍
Ik dacht eerst wanneer er 2 namen en club ID zouden verwijderd zijn dat de lijst zich automatisch ging sorteren en de eventueel de daar onderstaande speler naar boven zou plaatsen op een ander speler nummer maar dat is niet het geval. Top

Mag ik vragen wat de macro juist doet die op de tabel is geplaatst aub? :)

Alvast super bedankt voor alles!
Mvg,
 
Nou, perfect...
Er wordt niet gecontroleerd of Club ID, voornaam, familienaam, dartsnaam en reeksindeling zijn gevuld bij het toevoegen van een nieuwe speler. Als geen reeksindeling wordt gekozen wordt de nieuwe speler toegevoegd aan Reeks B.
"Mag ik vragen wat de macro juist doet die op de tabel is geplaatst aub?"
Bedoel je daar Sub BTN_Toevoegen_aan_de_club_Click() mee? Beetje flauw antwoord, die voegt een speler toe. Maar als je deze coderegel bedoelt:
Code:
rij = Range("B:B").Cells.SpecialCells(xlCellTypeBlanks).Row
Daar wordt het rijnummer bepaald van de eerste rij waarin kolom B leeg is.
Verder zou ik overal "dartspeler" vervangen door "speler", dat ze darten moge duidelijk zijn.
 
Nou, perfect...
Er wordt niet gecontroleerd of Club ID, voornaam, familienaam, dartsnaam en reeksindeling zijn gevuld bij het toevoegen van een nieuwe speler. Als geen reeksindeling wordt gekozen wordt de nieuwe speler toegevoegd aan Reeks B.
"Mag ik vragen wat de macro juist doet die op de tabel is geplaatst aub?"
Bedoel je daar Sub BTN_Toevoegen_aan_de_club_Click() mee? Beetje flauw antwoord, die voegt een speler toe. Maar als je deze coderegel bedoelt:
Code:
rij = Range("B:B").Cells.SpecialCells(xlCellTypeBlanks).Row
Daar wordt het rijnummer bepaald van de eerste rij waarin kolom B leeg is.
Verder zou ik overal "dartspeler" vervangen door "speler", dat ze darten moge duidelijk zijn.
Bedankt voor de uitgebreide uitleg!
Ik ga hier zeker mee aan de slag... 👍 :)
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan