• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem met een COUNT bij meerdere criteria DEEL2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schulz01

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2010
Berichten
19
Beste,

Jullie hebben we een paar uur geleden zo goed geholpen om de volgende formule in elkaar te zetten, nogmaals mijn dank daarvoor btw:

=SUMPRODUCT((F10:F31=K7)*(H10:H31))

Met deze formule kan ik de waarde uit een kolom optellen mits hetvoldoet aan een bepaalde eis. Ik heb de formule zoals ie hierboven staat aangepast zodat hij bruikbaar is voor me en daar een criteria aan toegevoegd, zie:

=SUMPRODUCT((F10:F31=K7)*(G10:G31=K6)*(H10:H31)).

In de testopstelling doet deze laatste het ook perfect. Als ik hem echter verplaatst naar het daadwerkelijk bestand, zie:

=SUMPRODUCT((Verkoopplan!H6:H6000=K6)*(Verkoopplan!J6:J6000=E13)*(Verkoopplan!AM6:AM6000))

dan krijg ik een #VALUE! error. Dit terwijl als ik er de volgende formule van maak hij het opeens wel weer doet:

=SUMPRODUCT((Verkoopplan!H6:H6000=K6)*(Verkoopplan!J6:J6000=E13)*(Verkoopplan!AM6:AM6000=130)).

Jammer genoeg wil ik niet dat hij alleen de 130-ers telt, maar simpelweg alle waarde uit die laatste kolom bijelkaar optelt mits die voldoen aan de eerste 2 criteria.

Kan iemand mij ook bij dit probleem helpen?
Alvast heel erg bedankt!

Grtn,
Maarten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan