• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem met grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noel Prove

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2006
Berichten
98
Hallo,

Ik heb een grafiek gemaakt die het produktievolume per dag visualiseert.

Op de primaire as heb ik de datum per dag per maand gezet.

Maar aangezien sommige maanden 30 of 31 of soms 28 dagen tellen, heb ik

daardoor lege pieken in de grafiek.

Mijn vraag: kan er mij iemand op weg helpen op dit te omzeilen, dus enkel maar

het exacte aantal dagen per maand te visualiseren.

Met vriendelijke groet.
 

Bijlagen

  • Map1 - kopie.xlsx
    66,7 KB · Weergaven: 24
OK, prima Hans, bedankt voor je hulp.

Mag ik je vragen hoe je dit hebt opgelost ?

Heb je ergens een formule geplaatst ?
 
Via menu---> formules kun je een naam definieren (of beheren).

Hierbij zijn 4 benoemde bereiken gemaakt: X_range, Y1_range, Y2_Range en Y3 range.

Bij het gegevensbereik is een formule met "verschuiving" gezet.

Met deze formule kun je een gegevens bereik definieren afhankelijk van een variabele.

VERSCHUIVING(verw, rijen, kolommen, [hoogte], [breedte])De syntaxis van de functie VERSCHUIVING heeft de volgende argumenten (argument: een waarde waarmee u informatie toevoegt aan een actie, gebeurtenis, methode, eigenschap, functie of procedure.):

verw Vereist. De verwijzing ten opzichte waarvan de verschuiving moet plaatsvinden. Verw moet een verwijzing zijn naar een cel of een bereik van aangrenzende cellen. Als dit niet het geval is, geeft VERSCHUIVING de foutwaarde #WAARDE! als resultaat.
rijen Vereist. Het aantal rijen, omhoog of omlaag, waarnaar u de cel in de linkerbovenhoek wilt laten verwijzen. Als u bijvoorbeeld 5 opgeeft, komt de cel in de linkerbovenhoek van de resulterende verwijzing vijf rijen onder de verwijzing. rijen kan zowel een positief getal (oftewel een getal onder de uitgangsverwijzing) als een negatief getal zijn (oftewel een getal boven de uitgangsverwijzing).
kolommen Vereist. Het aantal kolommen, naar links of naar rechts, waarnaar u de cel in de linkerbovenhoek wilt laten verwijzen. Als u bijvoorbeeld 5 opgeeft, komt de cel in de linkerbovenhoek van de resulterende verwijzing vijf kolommen rechts van de verwijzing. kolommen kan zowel een positief getal (oftewel een getal rechts van de uitgangsverwijzing) als een negatief getal zijn (oftewel een getal links van de uitgangsverwijzing).
hoogte Optioneel. De hoogte, uitgedrukt in een aantal rijen, die u wilt toekennen aan de resulterende verwijzing. hoogte moet een positief getal zijn.
breedte Optioneel. De breedte, uitgedrukt in een aantal kolommen, die u wilt toekennen aan de resulterende verwijzing. breedte moet een positief getal zijn.

In cel A4 heb ik met een formule het aantal weer te geven dagen bepaald, welke als hoogte van het bereik is gebruikt.
 
Ik denk dat de formules in tabblad dat grafiek een stuk eenvoudiger kunnen
Bekijk kolommen N:W eens en vergelijk de uitkomsten met kolommen C:L
 

Bijlagen

  • Map1 - Noel Prove.xlsx
    78,2 KB · Weergaven: 29
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan