• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem met Macro - autofilter

Status
Niet open voor verdere reacties.

dido04

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2016
Berichten
21
Ik heb volgende macro.

Als ik zelf de datum (die de eigenschap tekst heeft, dus geen datum/tijd) invoer dan werkt deze perfect.
Als ik de datum via een inputbox wil ingeven (zie hieronder) dan werkt de macro (geen foutmeldingen) maar selecteert de autofilter geen waarden.

Sub STATISTIEK()

Dim Dag As String

Dag = Application.InputBox("Voor welke dag wil je statistieken?")

Range("B2:J2").Select
Selection.AutoFilter
ActiveSheet.Range("$B$2:$J$1626").AutoFilter Field:=5, Criteria1:= _
"Dag"
End Sub

Kan iemand mij helpen? Dank u
 
Je maakt 2 fouten, waarvan de 2e de ergste is: je gebruikt je variabele als tekst, niet als variabele. Filteren op datums betekent: een datumfilter maken, en geen tekstfilter. En de eerste is (en dat moet je weten) ook logisch: je voert een Nederlands datumformat in (vermoed ik) terwijl VBA de Amerikaanse notatie gebruikt. Die moet je dus ook gebruiken in je filter.
En dan zien we even over het hoofd dat je de code niet hebt opgemaakt met de CODE tag :). Probeer dit eens:
Code:
Sub STATISTIEK()
Dim Dag As Date
    Dag = Format(Application.InputBox("Voor welke dag wil je statistieken?"), "mm/dd/yyyy")
    Range("B2:J2").Select
    Selection.AutoFilter
    ActiveSheet.Range("$B$2:$J$1626").AutoFilter Field:=5, Criteria1:=Dag
End Sub
 
Datum heeft tekstformaat

Hallo

Net om al die problemen te vermijden heb ik de cellen waar de data instaan in tekstformaat gezet en niet in datum/tijd
Welke toewijzing moet ik dan gebruiken bij Dim?

Groetjes
 
Zal ik doen

Is allemaal nieuw voor mij hoor, dit helpforum... Zal mijn vraag herhalen op je link... Ik dacht het is een andere methode om mijn initieel probleem op te lossen dus ik open een nieuwe vraag, dat is alles.
Mijn excuses... Ik knip en plak alles op de eerdere vraag
 
dido04;5683387
Mijn excuses... Ik knip en plak alles op de eerdere vraag
Is voor mij niet nodig om alles uit elkaar te trekken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan