• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem met sorteren van cellen die uitkomsten zijn van formules

Status
Niet open voor verdere reacties.

kippiebla

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2016
Berichten
287
Heb een grote matrix met namen en verdiensten per maand. En het totaal van die maanden. Behalve de cellen met namen zijn alle andere cellen de uitkomsten van verschillende formules. Als ik de uiteindelijkw kolommen wil sorteren op naam (alfabetisch) of op bedrag per maand of per jaar (oplopend of
aflopend) blijkt het sorteren van met name de bedragen niet goed te werken. Hij geeft dan bij aflopende sortering bijv. de reeks: 100, 80, 40, 60, 10.

Heb nu als voorlopige oplossing de hele matrix gekopieerd en geplakt als "Waarde" en dan werkt het sorteren in die "Waarde-matrix" perfect. Dus dat is nu wel een oplossing voor me, maar niet ideaal.

De matrix is te groot om hier te posten en het lukt me niet om die uit te kleden tot iets kleins en die hier te plaatsen.

Mijn vraag is: komt dit probleem iemand bekend voor? Weet iemand iets wat ik waarschijnlijk fout doe? Heb flink op internet gezocht maar kan dit probleem nergens vinden.....

Dank!
 
Laatst bewerkt:
Hoe zien die formules eruit? Zoals snb al zegt, zonder voorbeeld is het lastig een zinnig antwoord geven.
 
Ja ik snap dat jullie weinig zonder voorbeeld kunnen. Het is voor mij nogal ingewikkeld. Het zijn meerdere formules die zoeken, filteren, optellen, etc. Heb echt geprobeerd het te versimpelen, maar dan kreeg ik uiteindelijk een matrix waar het sorteren prima werkte. Maar mag ik concluderen dat dit niet een bekend probleem is, dat het sorteren gewoon zou moeten werken, ook al is de inhoud van de cellen de uitkomst van formules? En dat ik dus ergens een fout maak?
 
Nee dat kan je niet zo concluderen. Het hangt af van de soort formules.
 
Dank voor deze duidelijkheid. Ik ga de komende tijd gewoon werken met een op "waarde" gekopieerde matrix. Dank voor jullie reacties
 
Dus je wilt niet weten waarom het foutgaat, tsja, dan leert ook niemand er wat van.
 
Ja natuurlijk wel! Heel graag zelfs. Maar het lukt me niet die grote matrix terug te brengen tot iets wat hanteerbaar is op dit forum. Als ik hem echt strip dan gaat de sortering zonder fouten. En dan hebben we er ook niks aan. Dus ik weet eigenlijk ook niet hoe ik dat anders kan doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan