Probleem met Word als standaardprogramma voor Wordbestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joshua822

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2008
Berichten
306
Hallo allemaal!

Ik heb een probleem met Wordbestanden. Het begon toen ik telkens als ik een Wordbestand opende in Windows Verkenner, Word het opende als een raar wdxxxxxx bestand, en ik telkens Opslaan Als moest gebruiken om mijn wijzigingen op te slaan ( wat tijdrovend en erg irritant is! ). Dit gebeurt niet als ik eerst Word open en dan het bestand, dus ging ik het zoeken bij het toegewezen standaardprogramma voor Wordbestanden. Ik kreeg toen te zien dat deze bestanden werden geopend met een voor mij onbekend en vreemd programma genaamd Microsoft Open XML Converter. Ik heb toen getracht dit aan te passen door te kijken naar welk programma mijn Microsoft Word snelkoppeling verwees. Dit was een programma genaamd Microsoft Office Client Virtualization Handler waaraan een terminalparameter wordt doorgegeven die lijkt te zeggen dat hij Word moet openen. Ik heb toen dit programma geselecteerd als standaardprogramma voor Wordbestanden, maar als ik nu op een Wordbestand dubbelklik gebeurt er gewoon niets. Ik denk dat dat iets te maken heeft met die parameter, maar dan zou ik dat telkens bij de eigenschappen moeten instellen van elk Wordbestand waar ik aan wil werken, en dat is gewoon onacceptabel veel werk voor mij.

Heeft iemand een idee?

Alvast bedankt,
Joshua.
 
Ga naar regedit, HKEY_CLASSES_ROOT en delete de Word extentie, als je dan een word bestand opent moet hij het weer normaal doen.
Anders moet je Office even herstellen, via Software in Configuratie Scherm.

Groet,
Tim
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan