Probleem Samsung Syncmaster S27A550H

Status
Niet open voor verdere reacties.

Franz24

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 okt 2014
Berichten
1
Goedenmiddag,

Ik heb de Samsung SyncMaster S27A550H en ik heb deze sinds 13 augustus 2012.
Sinds ongeveer een halfjaar is er echter iets vreemds aan de hand met deze monitor.

De problemen:
- Het scherm gaat om de +- 5 minuten heel even zwart en dan weer aan. Hierna verandert het scherm van kleurmodus, waarbij meestal "Store Mode" in beeld komt. Het contrast, de kleuren, etc veranderen hierbij zo extreem dat het meestal pijnlijk voor de ogen is.
- Net nadat de monitor is ingeschakeld stoppen alle knopjes met werken. De enige manier om de monitor uit/in te schakelen is dan dus ook de stroom eraf halen/er weer opzetten. Instellingen veranderen is niet te doen omdat de knopjes het maar +- 10 seconden doen
- Een van de menu knopjes wordt soms opeens zonder dat ik iets doe ingedrukt waardoor opeens mijn helderheid verandert of hij door de verschillende milieubesparingsmodus scrollt, dit duurt meestal ongeveer een minuut. Ook in dit geval reageren geen van de knopjes.
- Willekeurige instellingen gaan aan en uit.
- Het scherm wordt helemaal zwart en gaat uit. Dit gebeurde een tijd geleden heel regelmatig, maar nu gelukkig bijna nooit meer. Het aan/uit-knopje reageert dan helemaal niet meer en de enige manier om hem weer aan te krijgen is de stroomkabel eruit halen en er weer indoen en dan het scherm weer aanzetten.

Wat ik heb geprobeerd:
- De stroom er voor een lange tijd af om zo alles te resetten
- De firmware van de monitor updaten met behulp van een VGA kabel (ik gebruik normaal een HDMI kabel)

Ik heb verder nergens op internet een handleiding voor deze monitor kunnen vinden, dus hem uit elkaar schroeven zit er helaas nog niet in. Ook heb ik overal gezocht naar vergelijkbare problemen maar ik heb helaas niets kunnen vinden.

Daarom vraag ik het dus nu hier, heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen en hoe het opgelost kan worden?

Alvast bedankt! :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan