Probleempjes met nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

RnB

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2006
Berichten
104
Hallo mensen van Helpmij,

Sinds kort heb ik een nieuwe gamePC. Alleen heb ik hier 2 probleempjes mee :( (ik weet niet of het één met het ander te maken heeft)

Ik heb zo het idee dat mijn PC niet helemaal perfect werkt ofzo. Hij haalt niet alles uit de onderdelen wat erin zit. Hij zou de laatste games echt vloeiend moeten spelen. Ik heb bijvoorbeeld nogal last van Screen Tearing (heb ik al een eerder topic over gestart) en framedrops. Nu heb ik even 3Dmark06 gedraaid en blijkt dat ik maar 5112 punten heb! :confused:. Volgens mij moet hier iets mis zijn. Ik hoor er volgens mij echt véél meer te hebben. Zou er iets mis kunnen zijn?

Mijn 2e probleempje is dat mijn PC regelmatig vastloopt of opnieuw opstart na het opstarten van Windows. Ik weet niet of het één met het ander te maken heeft.
Zou ik misschien terug moeten naar de winkel?

Mijn Specs zijn:

Moederbord: Gigabyte GA-P35-DS3R
Processor: Intel Core 2 Duo E6750
Geheugen: 2 GB Kingston KVR667D2N5K2/2G 667 Mhz
Videokaart: Club3D Radeon X1950 Pro Silent
Voeding: Antec NeoHE 500 Watt

Bij voorbaat dank,
Ruben Kooijman
 
Laatst bewerkt:
Als je pas een nieuwe pc hebt gekocht mag je verwachten dat die het goed doet. Dit kan aan veel dingen liggen, dus ik zou terug gaan naar de winkel. Laat ze het daar uitzoeken en zorgen dat het werkt zoals het hoort.
 
Ja daar zat ik ook al een beetje aan te denken.
Want 5112 punten is wel erg weinig, ofniet?
 
Ik weet het niet precies hoor, maar volgens mij valt die score nog best mee. Je mag het in elk geval niet vergelijken met scores van andere (oudere) 3dmark benchmarks.
 
Nee, dat weet ik en doe ik ook helemaal niet.
Maar ik heb het wel met andere systemen vergeleken die (bijna) dezelfde onderdelen hadden. en die hadden rond de 8000.

Iemand anders een mening?
 
Laatst bewerkt:
Na een beetje research ben ik erachter dat de punten wel kloppen met de kaart die ik heb.

Maar dan heb ik toch nog wel veel screen tearing en framedrops.
Iemand misschien nog theorieën hierover en over het freeze/restart probleem? :(
 
Ik heb pas geleden een beetje problemen gehad met Avast! antivirus omdat die mijn PC de hele tijd liet vastlopen en crashen. Ik heb Avast! er met moeite af gekregen door in veilige modus te gaan. Misschien is het freeze/restart probleem daardoor ontstaan? Is er misschien iets achter gebleven? :(

Bij voorbaat dank,
Ruben
 
Hoi !

Welk OS ?

Zet in elk geval : Opnieuw opstarten even uit (vinkje weghalen) via Deze Computer - eigenschappen - geavanceerd - Opstart- en herstelinstellingen.

Nu krijg je hopelijk een foutmelding.

Plaats die hier, en misschien kunnen we dan gericht advies geven.

Je kunt ook in je logboeken kijken wat daar vermeldt staat op de tijd dat de PC vastloopt/herstart.

Greetz,

Harry.
 
Ok, ik heb het vinkje weggehaald.
Wanneer het probleem zich weer voordoet zal ik de foutmelding hier posten. :thumb:
Hij heeft al enige tijd niet meer herstart/vastgelopen moet ik zeggen. :confused:
 
Hallo Helpmij,
Mijn Computer is toch weer inneens opnieuw opgestart vlak na het opstarten! :(
Het is een heel verhaal, maar ik zal vertellen wat er precies gebeurd is en wat ik heb gedaan:

Toen ik mijn pc opstartte kreeg ik een bericht van windows: "het systeem is hersteld van een ernstige fout", ik klikte op "rapport verzenden" en toen werd ik naar deze hulpsite van microsoft gestuurd. Tijdens dat ik internet opstartte crashte de PC weer maar nu kreeg ik een Blue screen (omdat ik het vinkje heb weggehaald):

***STOP: 0x00000019 (0x00000020, 0xE1654318, 0xE16544E0, 0x0C390601)

Ik heb de PC gerestart en ik ben teruggegaan naar die site en heb dat programmatje toen hier gedownload. Ik heb toen die Windows Memory Diagnostic op een floppy gezet en toen geboot. Ik heb de uitgebreidde test laten draaien, dat duurde ongeveer drie kwartier. Aan het eind vertelde hij me dat er geen fouten in het RAM-geheugen zaten. Wat me wel opviel is dat hij bij één test (MATS+) wel héél erg langzaam ging. Ik weet niet of dit hoort? :confused:
Daarna heb ik voor de zekerheid ook Memtest even laten draaien maar ook deze vond ook geen fouten. Ik weet trouwens niet eens of deze twee dingen met elkaar te maken hebben, maar ik zeg het beide maar even! ;)

De laatste tijd blijft windows geregeld meteen na het opstarten en/of die fout geven en/of blijft hij vaak opnieuw opstarten.
Kan iemand mij alstublieft helpen? :(

Bij voorbaat dank,
Ruben
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Fout slaat in principe op een slechte NTFS-structuur.

Draai je onder XP: opstarten van de XP-CD, kies voor R(epair) kies de juiste Windows-installatie (meestal 1), trommel je admin. ww. in (als je dat niet hebt ingesteld: enter),

Dan achter de prompt: chkdsk /r.

Laat het proces helemaal afwerken.

Er zal een melding komen: 100 % voltooid.

Typ exit, en de PC zal opnieuw opstarten.

Hopelijk is je probleem hiermee opgelost.

Greetz,

Harry.
 
Ik heb de repair laten draaien. Het viel mij wel op dat hij van 80% weer terug naar 50% sprong, is dat normaal? :confused:
Anyway, hij gaf in ieder geval wel meteen na restart die error weer, dus we zien het wel. Ik zeg het wel als het wel/niet geholpen heeft!

Ruben
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Is normaal als er fouten gevonden zijn !

We wachten het af.

Greetz,

Harry.
 
Beste Harry,

Helaas, hij heeft toch weer een foutmelding gegeven. :(
Maar deze keer was het een andere! :confused:
Volgens mij is mijn hele PC is zijn geheel van slag ofzo.

Foumelding:

*** STOP: 0x0000008E (0xC0000005, xF6E7558D, 0xF6A455EC, 0x00000000)

*** ati2mtag.sys - Adress F6E7558D base at F6C9000, DateStamp 472aa2c9


Zo te zien is dit een fout met de videokaart.
Nu weet ik dus nogsteeds niet of het eerst geholpen heeft, omdat dit een andere foutmelding is.
Ik heb gisteren wel mij videokaart drivers geupdate naar 7.11, misschien heeft dat er iets mee te maken? Ik heb de oude netjes gedeïnstalleerd en daarna "gesweept" met drivercleaner, zoals ik altijd doe.
Kan U mij helpen? :(

Bij voorbaat dank,
Ruben
 
Laatst bewerkt:
0x0000008E heb ik even nagezocht en schijnt willekeurig tevoorschijn te komen. MS zelf raad een update aan, maar als je met SP2 werkt, zou deze update al geinstalleerd moeten zijn. Is je pc geinfecteerd geweest met een virus en heb je dit verwijderd?


De ati2mtag.sys kon ik het volgende over vinden:

Important: Some malware camouflage themselves as ati2mtag.sys, particularly if they are located in c:\windows or c:\windows\system32 folder. Thus check the ati2mtag.sys process on your pc whether it is pest. We recommend Security Task Manager for verifying your computer's security. It is one of the Top Download Picks of 2005 of The Washington Post and PC World.

Even kijken dus of ie in je windows of system32 folder staat. De kans is dan groot dat het hier om vermomde spyware gaat.

Verder werd nog geopperd om het geheugen te testen (memtest 86+).

Misschien bied 1 van deze antwoorden een oplossing?

P.s. kijk ook even hoe warm je schijven, cpu en grafische kaart worden! Misschien is het een hitteprobleem?
 
Ik heb de PC gerestart en ik ben teruggegaan naar die site en heb dat programmatje toen hier gedownload. Ik heb toen die Windows Memory Diagnostic op een floppy gezet en toen geboot. Ik heb de uitgebreidde test laten draaien, dat duurde ongeveer drie kwartier. Aan het eind vertelde hij me dat er geen fouten in het RAM-geheugen zaten. Wat me wel opviel is dat hij bij één test (MATS+) wel héél erg langzaam ging. Ik weet niet of dit hoort? :confused:
Daarna heb ik voor de zekerheid ook Memtest even laten draaien maar ook deze vond ook geen fouten.

Dit heb ik dus al gedaan, en ik heb ook pas al gescanned voor virussen/spyware/malware maar ik had niks. En ati2mtag.sys staat bij mij in C:\WINDOWS\system32\drivers.
Wat nu? :confused:

Bij voorbaat dank,
Ruben
 
Laatst bewerkt:
ik durf hier dan geen fatsoenlijk antwoord op te geven helaas. De klacht is te vaag omschreven (niet dat je daar iets aan kunt doen natuurlijk meer info heb je niet) op internet. Ik kan er tenminste geen duidelijke oplossing voor vinden.

Wat je nog wel kunt proberen is het systeem opstarten in veilige mode, en dan een tijdje aan te laten staan. Als het systeem dan goed draait, kun je er 99% zeker van zijn dat het fout in het besturingssysteem zit.

Aangezien een oplossing nog niet is geboden, zou ik je dan adviseren windows opnieuw te installeren. Het repareren van fouten in een instabiele windows versie staat bij mij niet hoog in t vaandel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan