• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Problemen Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvdvlist

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2016
Berichten
742
Beste Excellente Excellers,

deze vraag is al vaker gesteld, en ik heb al van alles geprobeerd, maar geregeld komt het probleem weer terug, vandaar dat ik hem weer durf te stellen:
Als ik een programma open, bijna altijd is dat dezelfde, er zijn er twee waarbij het voorkomt, allemaal .xlsb bestanden, krijg ik dus de melding:

"Er zijn problemen aangetroffen met bepaalde inhoud in huppelepup.xlsb. Wilt u de inhoud zover mogelijk herstellen? Klik op JA als u de bron van deze werkmap vertrouwd.

Daarna wordt na enige tijd het programma geopend met de melding: Verwijderde records: Sorteren van het onderdeel/xltables/table12.bin(Tabel) (o.i.d.)

Ik heb het programma hernoemd naar .zip, dit vervolgens uitgepakt en gezocht naar de verwijzingen. Alle verwijzingen naar genoemde tabellen vervolgens verwijderd, en het programma weer hernoemd. Soms was het probleem even over, maar na enige aanpassingen te hebben gemaakt, komt het iedere keer weer terug.
Kan het aan mijn Office versie liggen? Office 2016.

Wie o wie weet een definitieve oplossing. Ik ga dit programma bedrijfsmatig gebruiken (voor mijn werkgever) dus als u het zou willen zien, kan ik een persoonlijke mail sturen met het bestand.

Ik ben hoopvol benieuwd,

Groet,

Opa Maarten.
 
Kort maar krachtig. Als ik me niet aan de forum regels hou, dan spijt me dat. Ik kom hier niet ZO vaak. Bovendien heb ik geen enkel financieel belang hierbij... Ik doe dit om me in mijn ziektewet periode nog nuttig te maken... Overigens heb ik dit programma gemaakt met jullie alle hulp. Gigantisch... Hiervoor nog veel dank...
 
Je krijgt dit soort meldingen als je interne grenzen van Excel overschrijdt.

Bijv. je maakt een validatielijst die niet naar een gebied in een werkblad verwijst. Als er teveel tekens in zo'n validatielijst staan krijg je zo'n soort melding.

Op basis van de melding lijkt het alsof er teveel sorteerregels zijn gebruikt.

Omdat wij niet kunnen zien wat er allemaal in het werkboek gebeurt is het verder natuurlijk gissen.
 
Hier kan ik even mee verder, want er zijn idd minimaal 5 tabellen die worden gesorteerd middels VBA. Ga ik zeker op zoeken... Bedankt alvast...
 
Beste forumgebruikers,

Laten we het gezellig houden :)

M.v.g
Rick van Lieshout
 
Nog niet definitief opgelost

Beste forummers,

ik heb alle tips uitgeprobeerd, maar af en toe komt de foutmelding nog terug. Als ik Alles wegklik, werkt e.e.a. gewoon zoals het hoort, dus er worden m.i. geen daadwerkelijke veranderingen aangebracht tijdens het herstellen.

Mogelijk komt de gouden tip nog. Ik weet dat dit alles zeer moeilijk is, omdat er duizenden van dit soort foutmeldingen zijn.

Ik wacht geduldig af.

Groet,

Opa Maarten
 
De gouden tip: plaats een representatief, geanonimiseerd voorbeeldbestand.
 
Mag ik die naar jou mailen? Is nogal groot en redelijk gevoelige info...
Groet, Opa Maarten
 
Probeer eens een tijdje of het met het bestandstype xlsm wel goed gaat.
 
Nee.
Een openbaar forum is er nu juist voor dat vele anderen van vragen en antwoorden kunnen leren.
Als het je puur om een oplossing gaat kun je beter openbare fora vermijden en tegen betaling een dienstverlener inschakelen (inclusief geheimhoudingsvoorwaarden).
 
Topic wederom ontdaan van de niet constructieve bijdragen.

Laten we allen weer even focussen op het helpen van de TS ;)

m.v.g, en een vroege kerstwens
Rick van Lieshout
 
Late reactie

Sorry voor mijn late reactie.

E.e.a. is redelijk opgelost. Af en toe, na toevoegen VBA bijvoorbeeld, treedt het probleem EEN keer op na herstart, daarna niet meer. Overigens maakte .xlsm of .xlsb niet uit...

Mijn dank aan allen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan