• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Problemen met PasteSpecial Values

Status
Niet open voor verdere reacties.

SONNNNN3

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2011
Berichten
49
Hi Iedereen,

Ik heb wat problemen met een VBS code waar ik écht niet uit kom, nu ben ik een leek op gebied van VBS maar ik zou het toch graag willen weten waar het fout zit...

Het probleem is dat ik een sheet dmv een schedule draai op een externe PC en die opent daar een excelsheet met codes er in, nu gaat het mij om de waardes die die code geven maar elke keer laat hij de excelsheet leeg openstaan zonder iets te hebben opgeslagen als XLS.. De .CSV functie werkt wel, maar die wordt ook leeg opgeslagen, ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen met jullie expertise.

Sub SavePricesCSV()

Dim objExcel
Dim objWorkbook

Set objExcel = CreateObject("Excel.Application")
Set objWorkbook = objExcel.Workbooks.Open("c:\tempADV\test_org.xls")
objExcel.Visible = True
objExcel.DisplayAlerts = True

' *** sheet kopieren
objExcel.ActiveSheet.Cells.Copy

' *** nieuw spreadsheet maken
objExcel.Workbooks.Add

' plakken speciaal (alleen de waarden)
'objExcel.ActiveSheet.PasteSpecial Paste:Values
objExcel.ActiveSheet.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks:=False, Transpose:=False
'objExcel.ActiveSheet.PasteSpecial Paste:=xlFormats, Operation:=xlNone, SkipBlanks:=False, Transpose:=False

' *** save as
objExcel.ActiveWorkbook.SaveAs ("c:\tempADV\test_cpy.csv"), 6
objExcel.ActiveWorkbook.SaveCopyAs "c:\tempADV\test_cpy.xls", 56

' *** clean up
objExcel.ActiveWorkbook.Close
objExcel.Application.Quit

Set objWorkbook = Nothing
Set objExcel = Nothing

End Sub

Vast dank voor het meedenken!

Gr SvR
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan