Problemen met printen vanuit internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

marsje88

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 okt 2013
Berichten
3
Ik heb problemen met printen van internetpagina's. Printen vanuit Office of een testpagina is geen probleem. Bij printen van een internetpagina lijkt alles normaal te gaan, maar verdwijnt telkens de printopdracht. Deze opdracht is niet in de wachtrij terug te vinden. Opnieuw instellen van Internetoptie Geavenceerd geeft geen oplossing. Ook niet het updaten van de printsoftware. Heeft iemand een idee wat er aan de hand is?
 
sla je pagina eens op via (in IE) menu en dan pagian opslaan(in google chrome ietsje anders)
als die is opgeslagen, open je die en druk je af
 
a. Kijk eerst eens in de Pagina-instellingen: Druk kort de Alt toets in en kies Bestand -> Pagina-instelling
Kijk eens of je daar wat vreemds ziet, bijv. m.b.t. papiergrootte, (te) grote marges etc.
b. Start ook eens de hele afdruk-dialoog, dus niet op het printerknopje klikken maar Ctrl-P toetscombinatie. Kijk of je daar wat vreemds tegenkomt, bijv. of de verkeerde printer geselecteerd is.
c. Test het ook eens vanuit een andere browser, bijv. FireFox.
d. Heb je het probleem in FireFox niet, dan zal het wel liggen in de diepe verstrengeling van Internet Explorer met Windows. Ik zou dan verwachten dat bepaalde systeembestanden corrupt, niet meer aanwezig danwel niet (correct) geregistreerd zijn. Probeer dan:
Download, installeer en start Windows Repair All in One
Eventueel sla je de Malwarebyte AntiMalware check over in het proces (maar wel aanbevolen van mijn kant!), doe de Check File System check, doe de System File Check, maak het herstel punt en de backup van de registry.
In het keuzemenu op het einde in ieder geval aanvinken en laten uitvoeren:
Reset Registry Permissions
Register System Files

[Eventueel zou je ook nog kunnen kiezen voor Repair Internet Explorer.]

Tijs.
 
Problemen met printen vanuit IE10

Beste Tijs,

Bedatie voor je reactie. Helaas is het probleem nog niet opgelost. Wel is duidelijk geworden dat printen vanuit een andere browsers wel gewoon gpoen gaat. Daarom IE-10 verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar nu krijg ik bij het printen de volgende foutmelding

"Fout opgetreden in het script op deze pagina", met als gegevens Regel: 2072, Teken: 1, Fout: Ongeldige procedure aanroep of ongeldig argument., Code: 0, URL: res://ieframe.dll/previeuw.js. Vervolgens de vraag Wilt u doorgaan met het uitvoeren van scripts op deze pagina? Ja/Nee. Bij Ja gebeurt er niets.

Ben
 
Google op die foutmelding. Het zegt mij namelijk niets.

Tijs.
 
Beveiligde modus uitschakelen

Het printprobleem is nog steeds niet echt opgelost. Wel ben ik er achter gekomen dat bij het uitschakelen van de Beveiligde modus in IE10 (via Extra/Internetopties/Beveiliging) ik wel normaal kan printen. Maar wat hier de oorzaak van is weet ik niet.

Ben
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan