• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

problemen met secundaire y-as maken in gestapelde grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Plotinus

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
Berichten
649
Ik heb problemen met het toevoegen van een secundaire as aan een grafiek. Probleem is als volgt:
Ik heb enkele uitschieters in data (activiteit 1 en 13; zie bijlage). Als ik dan alles langs dezelfde y-as uitzet, worden de andere kolommen erg klein,met onleesbare waarden (zie bijlage). In een 3D-grafiek snap ik dat er geen tweede y-as mogelijk is, maar in de tweede, naastliggende grafiek (zie bijlage) snap ik dat niet. Ik heb het nu opgelost door de (primaire) y-as logaritmisch te maken. Dat is echter niet de bedoeling, al is het maar dat de 0 dan niet echt netjes verwerkt wordt (maak ik nu 0,1 van).
Iemand een idee hoe ik de activiteiten 1 en 13 langs een tweede y-as toch uit kan zetten (met uiteraard dus een passende andere schaal)? Ik werk met Office 2007.

Overigens valt me ook het volgende op:
Als ik een grafiek perfect heb opgemaakt in Excel, gaat er altijd toch weer het nodige verschuiven als ik het overtrek naar Word. Is dat op een of andere manier te voorkomen?
 

Bijlagen

  • proef.xlsx
    22,9 KB · Weergaven: 67
Getallen die zich onderling zo verhouden zul je moeilijk in één leesbare grafiek kunnen zetten.
Je kunt natuurlijk de grote waarden delen door 100 en dit noteren in de grafiek.
Maar of dit wenselijk en veel leesbaarder wordt weet ik ook niet.

Wat het WORD bestand betreft (ben geen expert) weet ik dat je een excel bestand kunt importeren.
Dus niet kopieren en plakken.
En ik dacht dat dan de layout gelijk moet zijn als die van excel.
 
Dank voor je antwoord. Uiteindelijk toch maar geen extra as gemaakt; de resultaten zijn zoals ze zijn.
De layout-problemen opgelost met trail en error; het was gewenst een koppeling te hebben en geen plat plaatje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan