Problemen met stabiliteit van een Sitecom Router X7 AC1200

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vearna

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 dec 2015
Berichten
2
Hallo,

Ik heb echt heel veel irritaties met mijn Sitecom Router X7 AC1200.
Begin dit jaar ben ik verhuist naar amsterdam waar ik weer een Ziggo/UPC verbinding heb genomen. Echter vanaf moment een heb ik mega veel gedoe met het modem (ubee evw3200) en de router die ik er op aansluit.
Ik heb toen een nieuwe router gekocht voor een aardig prijs om van alle problemen af te zijn en uiteindelijk, samen met Ziggo, heb ik het een beetje aan het werken gekregen.

Ik heb de UBEE omgezet naar een accespoint omdat deze zeer waardeloos wireless had en hier op de Sitecom aangesloten. Hierdoor deed uiteindelijk het wireless het redelijk.

Maar over de afgelopen maanden is het geheel nog altijd niet goed. Regelmatig valt het wireless gewoon weg. Op mijn vriendin's laptop is het wireless zo instabiel dat ze er niks mee kan als ze moet werken via VPN want de verbinding van de VPN valt elke 3 seconden weg om dan weer te reconnecten.

Daarnaast probeer ik momenteel via Steam wat te downloaden maar na een minuut ofzo valt mijn download snelheid volledig weg...

Ik snap gewoon niet wat het probleem is...

Kan iemand me helpen?

Alvast bedankt,

Vearna
 
Als u in een omgeving woont met veel andere routers/modems om u heen (een flat bijvoorbeeld) dan kan het heel goed komen door storing van die anderen. Kijk eens in dat geval of er te veel van hetzelfde kanaal gebruik maken. Zo ja, zet de eigen router dan op een zo min mogelijk gebruikt kanaal.

Maar het kan ook zo maar de magnetron (of zo iets) van de buren zijn.
 
Dit heb ik al gedaan. Het is echter niet alleen het wireless dat instabiel is, maar de gehele verbinding. Het downloaden op steam gaat via een PC met een bekabelde verbinding.
 
Dan zou ik de verbinding toch eens door Ziggo laten doormeten, bij voorkeur op het moment dat de LAN-verbinding zo traag is.
Als dan blijkt dat het niet de internetverbinding van Ziggo is, dan weet u in ieder geval dat het in de eigen installatie zit en kunt u daar gericht verder zoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan