Problemen met SwissKnife en externe HDD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jesse487

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2005
Berichten
79
Hallo! :D

Ik had een externe harde schijf nodig voor mijn PS3 om een backup te maken. Die had ik dus, maar die was NTFS, dus ik moest hem naar FAT32 hebben zodat de PS3 'm kon lezen.
Daar heb ik dus het programmaatje SwissKnife voor gebruikt.
Na de harde schijf geformateerd te hebben, bleek echter dat windows hem maar met moeite herkende, als ik 'm aansluit, duurt het gigantisch lang voordat ie uberhaupt in verkenner verschijnt, en ik kan 'm ook niet aanklikken. Ik probeerde met rechts erop te klikken voor "Eigenschappen" om te kijken of het nu een FAT32 was, maar dat ging dus niet, omdat het te lang duurt.
Nou, erg vervelend dus. Dus ik dacht, ik zet 'm wel weer terug naar NTFS in SwissKnife. Ik druk netjes op de snelkoppeling naar SwissKnife, werkt dat programma ook niet meer!!! :shocked:
"SwissKnife werkt niet meer. Er wordt naar een oplossing gezocht.", staat er dan...
Ik heb Windows Vista.
Ik heb dus hulp nodig om SwissKnife weer te laten werken, en dan moet ik weten hoe ik mijn externe harde schijf op een correcte wijze naar FAT32 kan formatteren.

Alvast bedankt! :thumb:

Jesse
 
Waarom het programma gebruiken als het met Vista zelf ook kan?
Je moet alleen een partitie maken die niet groter is dan 32GB, anders krijg je de optie FAT32 niet om de schijf daarop te laten formateren.

Ps hier zit de 320GB schijf er inmiddels in met de backup terug gezet van de 60GB schijf.:)
 
Laatst bewerkt:
Hoe doe ik dat precies?

En hoe kan ik Windows m'n harde schijf weer goed laten herkennen?
 
je kan die schijf toch gewoon in vista ,met schijfbeheer formateren???
 
Kijk eens in schijfbeheer of de schijf daar zichtbaar is.
 
Klik met rechts op Deze computer > beheren > schijfbeheer.

Denk erom je nieuwe schijf die in de PS3 gaat, moet geen partitie of wat dan ook hebben. Dus erin plaatsen zoals je deze gekocht hebt. De PS3 vraagt dan de schijf te formateren.
 
Ooh ja, en het bestandssysteem wat aangegeven staat in Schijfbeheer is 'RAW', niet 'NTFS' of 'FAT32'! Is dat een probleem?
 
Klik met rechts erop, indien je nog een partitie hebt staan, kies voor volume verwijderen. Bevestig de verwijdering. Klik weer met rechts en kies voor volume maken. Maak een primaire partitie en maak deze 31000MB groot. Zo weet je zeker dat je FAT32 als keuze krijgt met de formatteer vraag.

RAW is niet goed, dus die moet verwijderd worden.
 
****, moet niet zo snel reageren :(

Van die partitie die ik gemaakt heb, staat er nog steeds dat RAW formaat.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 'm geformateerd en dat lukte ;) Het bleek dat ik een bepaald hokje niet aangevinkt had. Ben nu bezig met de backup maken :D
 
Problemen Windows 7 en FAT32

Hoi lezers,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik ben een leek wat computers betreft. Ik heb het al op verschillende andere forums geprobeerd maar niets is gelukt of niets was duidelijk. Het probleem is het volgende:

Ik heb een pc met windows 7.
Ik heb een externe HDD van 1,5 TB.

Deze wil ik aansluiten aan mijn PS3 (en daar muziek en foto's op zetten). De HDD staat nu nog op NTFS. Hoe krijg ik die makkelijk in FAT32 (want dat is nodig toch voor de ps3).

Deze staat niet standaard in het lijstje van formatteren.

Ik hoop op een, voor een leek, begrijpelijk bericht.
 
Nieuwe harde schijven met sata technieken kunnen niet worden geformatteerd naar FAT32 en als het lukt zal het niet goed werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan