Problemen met synchroniseren Allway Sync

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nillow

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2009
Berichten
40
Ik heb twee externe harde schijven die door twee personen in huis gebruikt worden. Deze wil ik synchroon hebben en daarvoor had ik besloten om dat met Allway Sync te doen. Iedere keer dat ik het programma gebruik gaat er eigenlijk iets mis en besluit ik dan maar alles een keer na te lopen en het handmatig synchroon te krijgen.

Dat is echter een tijdrovende oplossing. Het specifieke geval dat ik hier beschrijf, komt bij iedere synchronisatie-opdracht terug. Ik heb twee mappen: G:\Tutorial gedeelte en I:\Tutorial gedeelte. Als ik analyseer krijg ik te zien dat er 9932 nieuwe bestanden zijn en dat deze niet bestaan op G:\Tutorial gedeelte. Dat is echter niet waar. Vrijwel al deze bestanden zijn hier wel al aanwezig.

Wel geeft hij een melding bovenaan met een uitroepteken: Waarschuwing: : "Substantiële verschillen in mappen. Dit is normaal als je de synchronisatie voor het eerst uitvoerd." in taak "Tutorials".

Dit is echter niet de eerste keer. Als ik de faq doorlees, kom ik eigenlijk ook niet verder en ik kom er niet achter wat ik verkeerd doe. Is er iemand die mij verder zou kunnen helpen?
 
Laatst bewerkt:
Dag Coenraad,

Bedankt voor de moeite. Ik heb dat gedaan en kwam er opeens achter dat ik zelf een fout aan het maken was. Op I stond inderdaad een legen map waar ook de naam 'tutorials' in stond. Schijnbaar moet ik mijn harde schijven aansluiten in een bepaalde volgorde. Anders wijst hij een andere driveletter toe waardoor de verwarring gaat ontstaan. Nadat ik deze kleine aanpassing gemaakt had, ging het opeens weer lekker. Ik moet alleen even kijken hoe ik er nou voor zorg dat dit de volgende keer wel goed gaat.
 
Ah, ik plak dit nog even hierbij. Ik vind net de oplossing en wellicht dat iemand hier nog iets aan heeft voordat ik hem afsluit:
Sometimes Windows assigns different drive letters to my USB devices. How do I set up Allway Sync to synchronize with a specific device?
Insert the USB drive. Go to Control Panel/Administrative Tools/Computer Management. Select Disk Management. Point at the drive you just inserted and right-click the mouse. From the context menu that appears, select the option to change the drive letter. In the Change Drive Letter dialog, select an available letter for the drive. Now, every time you insert that USB drive, Windows assigns the drive letter you specified.
 
Fijn dat het gelukt is en nog belangrijker dat je ook de oplossing erbij zet:)
 
Het werkte meteen en nu is het inderdaad een fluitje van een cent. Wat een heerlijk programma. Bedankt voor de moeite!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan