Problemen met zelfgebouwde computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcin

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2004
Berichten
1
Hoi ik zit met een probleem.
Ik heb zelf pas een computer in elkaar gezet. Sinds ik hem opgestart heb, heb ik niks als problemen, blauwe schermen en allerlei foutmeldingen.
De meest voorkomende foutmeldingen zijn 0x0000008e, 0x0000007f, 0x000000d1 enz enz.
Al deze foutmeldingen heb ik al gezocht op google en windows crash analysis. Helaas kan ik er niet veel wijs uit. Ik lees vaak dat het door een stuurprogramma komt.
Ik heb de volgende onderdelen gekocht:
Amd xp 2600+
harde schijf 80 GB
2 * 512 intern geheugen (merkloos)
Asus A7n8x de luxe moederbord.

De rest (dvd brander, cd brander systeem kast had ik al)
In principe moet dat toch allemaal geen probleem zijn??
De bios instellingen zijn volgens mij ook allemaal goed, de meeste staan gewoon op default.
Wel heb ik ook vaak last van mijn monitor, die vaak trilt, soms zelfs flitst.
Hoe weet ik eigenlijk wat voor voeding ik heb? ik heb een systeem kast van ongeveer 5 jaar oud, waar een PII 350 Mhz in heeft gezeten. Op de achterkant staat een sticker met 230V.
Ik hoop dat iemand me iets verder kan helpen, ik baal hier echt van...
Groetjes,
Marcin
 
Uit eigen ervaring denk ik dat het geheugen een probleem is. Ik heb hier 2x512MB DDR-ram liggen die in heel veel moederbordjes goed werken behalve in ASUS bordjes.

ASUS moederbordjes willen kennelijk alleen echt geheugen, toen ik "merk" geheugen kocht was het probleem bij mij weg..

PS: over welke Windows hebben we het?
 
XP is het . Heb trouwens gekeken en het 'merk' is PMI.
Nog nooit van gehoord?
 
Nee, nog nooit.

In de handleiding staat een lijstje met merken die zeker werken, op www.asus.com vind je een eventuele aanvulling.

Als je dat geheugen bij het moederbord hebt gekocht zou ik het retourneren en beter geheugen kopen.
 
Neem ook eens contact op met asus holland BV. tel.nr. 0591-666855

Ze kunnen je vast meer vertellen dan op de asus-site staat (da's in ieder geval mijn ervaring)


MVG.

Armand
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan