Processor Upgraden E2160 > E8650

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aerath

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2009
Berichten
31
Hoi,

2,5 Jaar geleden heb ik een computer gekocht bij de It's, het was een Packard Bell ISTART D9210. Ik weet niet of jullie deze link kunnen zien maar op deze site staat alle informatie over de pc: http://support.packardbell.com/nl/item/?m=home&sn=720025700333.

Sinds ik hem heb gekocht heb ik er eigenlijk altijd wel problemen mee gehad qua performance. Ik heb de pc gekocht toen ik begonnen was met World of Warcraft, en in het begin trok mijn pc het nog wel redelijk maar met de nieuwe expansions is het steeds erger geworden. Dat is ook wel logisch natuurlijk maar toch zou mijn pc het veel beter moeten kunnen doen, omdat ik genoeg mensen ken met een slechtere pc dan mij en die halen veel meer fps dan mij.

Wat ik wil vragen is, wat zou ik nu kunnen doen, zonder veel geld uit te geven, om hogere fps te krijgen? Ik denk dat het beste wat ik kan doen atm is de processor upgraden omdat die maar net 1,8 GHZ is. Wat denken jullie van de videokaart? Is de ATI Radeon x1650 nog goed genoeg nu ?

Ik hoor graag van jullie,

Alvast bedankt.
 
WeLKOM OP HELPMIJ

Denk dat als je idd wat meer game prestaties wilt dat je beide maar eens zou moeten upgraden.
mijn keuze zou dan zijn te beginnen met de videokaart....
een 1650 trekt het inderdaad niet meer zo tegenwoordig

Met welke processor zit je nu?
Edit: stom ik zie het nu in je titel..
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel geheugen heb je?
Je hebt minimaal 2 gig nodig om het goed te kunnen spelen (met vista)

Je videokaart zou ook wel wat beter mogen.

Is je internetverbinding niet het probleem?

eisen:
Processor:
Minimum: Intel Pentium 4 1.3 GHz or AMD Athlon XP 1500+
Recommended: Dual-core processor, such as the Intel Pentium D or AMD Athlon 64 X2

Memory:
Minimum: 512 MB RAM (1GB for Vista users)
Recommended: 1 GB RAM (2 GB for Vista users)
Video:
Minimum: 3D graphics processor with Hardware Transform and Lighting with 32 MB VRAM Such as an ATI Radeon 7200 or NVIDIA GeForce 2 class card or better
Recommended: 3D graphics processor with Vertex and Pixel Shader capability with 128 MB VRAM Such as an ATI Radeon X1600 or NVIDIA GeForce 7600 GT class card or better
 
Ik heb 2 gb ram geheugen, maar ik heb mijn computer laten ombouwen van windows vista naar windows xp toen ik hem pas had. En mijn internetverbinding zal denk ik wel niet het probleem zijn omdat ik meestal rond de 50-150 ms zit op WoW... en dan nog sinds wanneer heeft dat invloed op je ms?

Oh en hier kun je heel goed de verschillen zien tussen de 2 processors: http://www.hardware.info/nl-NL/productdb/compareproducts/bGRkZpiZmJrK,bGRkZZiWmJLK,!/

De E2160 is de mijne en de E8650 kan ik 2e hands kopen van een vriend van me, die heeft een "confidential" model zei hij... die dus goed is om te overklokken.

En je zegt een nieuwe videokaart, heb je voor 100 euro een beetje goede videokaart die op mijn moederbord past?
 
Processor is 100% zeker het probleem niet, heeft juist zeer goede prestaties.
Mocht je kunnen overklokken met jouw moederbord, wat ik ten zeerste betwijfel, dan kan dat ook juist met de E2160 heeeeeeeeeel goed, maar nogmaals, zeker weten niet nodig!

http://www.legionhardware.com/document.php?id=653&p=1

Loopt met gemak 3Ghz!
 
Laatst bewerkt:
Die processor van mij kan echt niet overklokken hoor, en hij loopt hendig *****... Ik koop me wel denk ik die E8650 kan er alleen op vooruitgaan... maar wat is een beetje goeie videokaart die niet al te duur is?
 
Dat je niet kunt overklokken ligt niet aan de processor, maar aan je moederbord!!!!!

Daarnaast grote kans dat de E6850 niet door je bordje ondersteund wordt

En tenslotte lost een andere processor je probleem niet op

Maar goed, je moet het zelf weten uiteraard......
 
met een nieuwe videokaart win je het meeste. Kijk eens naar een HD4670, of HD4830
 
Ik weet dat het overklokken ligt aan het moederbord, maar bedankt voor de mogelijke videokaarten... Ik denk dat de Sapphire Radeon HD 4830 512MB wel een goeie videokaart is... wat denken jullie?

Plus ik kan van mijn broer's oude pc een moederbord krijgen, dat is een ASUS A8N32-SLI Deluxe. denk je dat die compatibel is met een Intel Dual core E6850 en een Sapphire Radeon HD 4830?

Ik hoop het wel want mijn moederbord is een prul :(
 
Met die A8N32-SLI Deluxe gaat niet lukken, heeft een Socket 939 slot voor de al wat ouderer AMD processors met die aansluiting
 
En met mijn huidige moederbord ook niet? Zo niet, met welke dan? dan word het wel een heel duur grapje :(
 
Nogmaasl, om jouw probleem op te lossen heb je helemaal geen andere processor nodig, alleen de videokaart vervangen en klaar!!!!
 
maar wat is dan een goed moederbord voor die videokaart? en is de Sapphire Radeon HD 4830 een grote upgrade vergeleken met de ati radeon x1650? want daar heb je nog niks over gezegd...
 
Of ik begrijp het niet of jij begrijpt het niet....

Waarom wil je nou een ander moederbord als alleen een videokaart genoeg is????:eek:
 
misschien om te overklokken? en om eventueel nog die processor te kopen als dat nodig is uiteindelijk... maar mijn huidige moederbord is dus goed genoeg voor de Sapphire Radeon HD 4830? en hoeveel fps denk je dat ik daarmee vooruit ga? en kan ik dan ook de settings hoger zetten denk je? Want ik heb zo'n idee dat mijn processor er moeite mee heeft want meestal verbruikt hij zeker 80% cpu als ik WoW speel met alles op het laagste zowat.
 
Ik zeg het nog 1 keer en dan stop ik er mee, beetje zinloos dit:

1) Je processor is NIET de oorzaak van je probleem
2) De E2160 is een snelle en prima presterende processor
3) Om je probleem met WoW op te lossen heb je GEEN nieuw moederbord nodig
4) Alleen een andere videokaart op je bestaande bordje en KLAAR
5) Met jouw moederbord kun je NIET overklokken, maar is ook HELEMAAL NIET NODIG!
 
Ok bedankt voor je hulp :) Leuk om te weten dat ik alleen m'n videokaart hoef up te graden... sorry dat ik het nog vraag maar wat denk je van de Sapphire Radeon HD 4830? geen slechte videokaart toch voor €100 he?
 
helemaal niet hoor...

sorry dat ik in eerste instantie iets over je processor zei maar dat had ik aangepast.
komt omdat in je verhaal alleen 1.8ghz stond en ik een pagina van je fabrikant open had staan en daar dus pentiums e.d zag.Keek over de 2duo heen.

Maar zoals al gereageerd: een andere kaart....;)
 
okee, en welke kaart raad jij me aan frank? de Sapphire Radeon HD 4830? van wat ik lees is dit wel een leuk ding maar dat zeiden ze ook over de x1650, dus ten opzichte van die hoe zou hij het doen?
 
ik denk ook dat een 4830 voor jou een prima voorstel is.

Ben wel ff beneiuwd naar je voeding.
Merk en wattage
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan