• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

programma werkt te goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mike73

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2011
Berichten
21
Dag,

voor onze organisatie heb ik (met hulp van het Forum) een excel bestandje gemaakt.
Het doet wat ik bedoelde, echter heeft het ook een aantal bijwerkingen.

Ik vul een tabblad in, verstuur deze en sla deze op, na het opslaan wordt het werkblad automatisch leeggemaakt. Tijdens het opslaan worden een aantal waarden gebruikt voor de naam van dit blad.

Mooi, zou je denken, alleen de ontvanger kan het bestand niet openen (word als 97/2003 opgeslagen) en ik kan de gegevens niet meer teruglezen want als ik opnieuw open zijn de gegevens weg.

Ik voeg een link naar een voorbeeld toe:

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-KG8RPLS6QOUB.xls


mijn wensen;

-opslaan als xls,
-opslaan met een aantal waarden,
-na opslaan leeg maar wel dat de vorige waarden opgeslagen blijven,
-naam van bestand moet ook in het te verzenden blad staan, nu geeft hij map1 weer als naam.

Ik hoop dat de vraag duidelijk is,

groet Mike.
 
Dag,

Sla hem eens op als een .xlsx... Welke versie van office gebruiken jullie?
 
Heb het bestand opgeslagen als xl2000 en als xl2007.
Hoop dat je er iets mee kunt.
 

Bijlagen

  • Reparatie_xl2000(cobbe).xls
    76 KB · Weergaven: 27
  • Reparatie_xl2007(cobbe).xlsm
    32,7 KB · Weergaven: 29
Dag,

Bedankt voor jullie snelle reactie.

ik gebruik zelf 0ffice 2010, bestand is opgeslagen als excel met macro's en als sjabloon met macro. ik weet niet of het dan te openen is in 2003, echter het verstuurde mailtje is wel 97/2003. Onze organisatie gebruikt nog 2003.

Cobbe, het werkt wel, alleen als ik het opgeslagen bestandje weer open, is alle data weg, en dat is niet de bedoeling.

voorbeeld> map 0 wordt geopend, gegevens worden ingevoerd en verstuurd per mail, daarna opgeslagen met map naam 0, alle data wordt gelijktijdig gewist en het volgnummer wordt 1. Dit werkt. maar als ik nu map 0 weer open is alle data weg.
en dat moet niet.

Groet mike
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan