• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Pronostiek Ek 2016 Frankrijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
En waar moeten ze dat dan invullen?
Ik denk dat dat het allemaal hopeloos moeilijker maakt.
Wil je het er toch absoluut bij hebben zou ik een blad apart maken waarin elke speler zijn landen kan aangeven die volgens hem in de 1/8 (16 ploegen), 1/4 (8 ploegen), 1/2 (4 ploegen) en de finale (2 ploegen) zullen meestrijden.
Die behaalde punten kan je dan makkelijk bij het resultaat op tab Ek Poules bijschrijven.

Laat maar iets weten, je hebt toch nog wel even tijd hé?
 
Heb er een printroutine bijgedaan zodat je voor elke speler de ingevulde pronostiek kan uitprinten.

En een extra blad waarin je de ploegen kan invullen die elke speler aangeeft die de 1/8, 1/4, 1/2 en finale bereiken.Bekijk bijlage EK Poule_4_1 (cobbe).xlsb
 
cobbe

Cobbe

Ik zal er mij eens grondig bij bezig houden en ik laat u iets weten.

Alvast bedankt

Mvrg

Patje pompier
 
Laatst bewerkt:
Dag Cobbe

In bijlage het formulier dat we zullen gebruiken voor de pronostiek, ik heb nog een paar vragen er bij gezet.

Grts
 

Bijlagen

  • EK Poule_2_1 (cobbe).xlsb
    57,8 KB · Weergaven: 119
Om het kleuren van de ploegen er uit te halen hoef je enkel die cellen te selecteren en de voorwaardelijke opmaak te verwijderen.
 
Cobbe

Het is gelukt en het kopieeren gaat ook ik ben er nu volop mee bezig als ik nog iets moet weten laat ik u het weten

BEDANKT Hé :thumb:
 
Cobbe

Als ik de uitslag van de gespeelde wedstrijd invul bij deelnemer 1 heeft u daar een formule voor zodanig dat de uitslag ingevuld word bij de andere deelnemers van dezelfde wedstrijd
en
Bv:Als ik de uitslag invult van de wedstrijd cellen G8 en I8 zouden dan ook in cellen X8 en Z8 van deelnemer 2 moeten komen enz.
 
Ik snap dat niet wat je wil met invullen voor andere deelnemers, ik zie in uw bestand maar één formuliertje.

Heb een beetje mijn voorstel bijgewerkt, is maar mijn idee hé, vrij om het te gebruiken of niet. :)
 

Bijlagen

  • EK Poule_4_2 (cobbe).xlsb
    225,2 KB · Weergaven: 98
Cobbe

De vraag heb ik in de bijlage een beetje uitgelegd
 

Bijlagen

  • EK Poule_2_1 (cobbe).xlsb
    76 KB · Weergaven: 62
Is toch maar gewoon formules plakken.
 

Bijlagen

  • EK Poule_2_1 (cobbe) (2).xlsb
    80,2 KB · Weergaven: 60
Cobbe

In bijlage heb ik in data het ontwerp gemaakt hoe het er uit moet zien.
Ik krijg nu het probleem als ik het data blad wil kopieeren en plakken in Ek poules de opmaak en formules niet werken
Wat doe ik verkeerd
grts
 

Bijlagen

  • EK Poule_2_1 (cobbe).xlsb
    131,9 KB · Weergaven: 65
Je hebt de formules vanaf 1/8finale weer gewist, zo kan ik wel bezig blijven.
Je moet nu, met de gewijzigde opzet, niet van Datablad kopiëren maar gewoon het laatste blok(deelnemer 7) in zijn geheel kopiëren naar rechts, dus één kolom open laten en dan plakken
In mijn vorige post staan de formules voor 1/8,1/4,1/2 en finale.
 
oei wist ik niet nu is het terug ok :thumb:

Cobbe bedankt en sorry zal meer opletten dat ik dat niet meer tegen kom
 
Cobbe

In het blad Ek poules voor het klassement telt hij enkel de punten van patje en van de anderen niet, kan u dat aanpassen a.u.b,

Al de rest werkt uitstekend :d
 

Bijlagen

  • EK Poule_2_1 (cobbe) (1).xlsb
    144,7 KB · Weergaven: 57
Zo goed?
 

Bijlagen

  • EK Poule_2_1 (cobbe) (1) (1).xlsb
    144 KB · Weergaven: 71
Cobbe

Wil je eens zien in het blad Stand EK 2016 naar de formule voor het klassement.

De formule heb ik van vorige ontwerpen gekopieerd maar het werkt niet.

Grts
 

Bijlagen

  • EK Poule_2_1 (cobbe) (1) (1).xlsb
    163,3 KB · Weergaven: 64
In G4 ---> de punten staan in kolom D en niet in E:

=ALS.FOUT(INDEX($B$4:$B$78;VERGELIJKEN(GROOTSTE($D$4:$D$78;RIJ()-3);$D$4:$D$78;0));"")

formule via Ctrl shft Enter ingeven.
 
cobbe

Als er spelers zijn met gelijke punten in de EK Poules word in de kolom G van het klassement de naam dubbel gegeven van een andere speler met de zelfde aantal punten
 

Bijlagen

  • EK Poule_2_1 (cobbe) (1) (1).xlsb
    199,4 KB · Weergaven: 68
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan