Pst. bestand heeft geen Office Data File-extensie meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

everhart

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2005
Berichten
362
Ik wil na een herinstallatie van mijn pc de op een externe schijf opgeslagen pst.bestanden van mijn Outlook (2003) terugplaatsen. Dmv Importeren.
Dit bestand (ruim 2,5 GB) heeft echter geen Office Data File-extensie meer.(met zo'n hoekig 4-kleuren-icoontje ervoor).
Maar de naam 'Bestand'. Feitelijk extensieloos, met zo'n icoontje ervoor, dat wanneer je op het bestand klikt je een schermpje krijgt 'Openen met' met daaronder een rijtje programmasoorten.
De normale importprocedure levert dus geen reactie op.
Hoe krijg ik e.e.a. geïmporteerd dan wel hoe kan ik de extensie weer 'normaal' krijgen, zodat ik kan importeren?
 
Laatst bewerkt:
Bestand kopiëren naar je lokale harde schijf.
Daarna importeren via Outlook.

Tardis
 
Gebruik inderdaad de import functie. Als je namelijk verder werkt in het huidige bestand kun je je emails verliezen, doordat het bestand veel te groot is.
 
Bestand kopiëren naar je lokale harde schijf.
Daarna importeren via Outlook.

Tardis
Uitgevoerd. Werkt helaas niet.
RogerS
Gebruik inderdaad de import functie.
Verwarrend. Dat PROBEER ik toch al?
Of bedoel je het antwoord van Tardis te onderschrijven?
Dus kopiëren naar lokale harde schijf?
Graag uitleg van jouw antwoord.
Woorden kunnen ZO snel tot misvattingen leiden.:(

Als je namelijk verder werkt in het huidige bestand kun je je emails verliezen, doordat het bestand veel te groot is.
Veel te groot? Waar baseer je dat op? :eek:
Heb wel eerder bij herinstallatie dergelijke (iets minder) grote pst.bestanden geïmporteerd hoor.

Wat ik mij bedenk als mogelijke oorzaak is:
dit was mijn eerste herinstallatie van mijn cd Windows XP professional Service Pack 2, op de pc, waarbij ik niet direct Microsoft-updates binnenkreeg. Maar gedirigeerd werd naar MS-websites, waar ik te lezen kreeg (en al half wist) dat MS deze versies op den duur niet meer zal ondersteunen.
Dus is op dit moment de pc nogal vleugellam. Dat geldt ook voor de ver van geupdate geïnstalleerde MS Office 2003.
Zou het daar aan kunnen liggen? Want dit is mij nog niet eerder gebeurd.
Dus eerst dit alles updaten op mijn pc en dan nog eens proberen?
Ook mijn internetverbinding is nu supertraag.:shocked:
 
Er zijn 2 manieren om een .pst te koppelen. De ene is inderdaad via de import functie, de andere is door het bestand simpelweg te koppelen aan Outlook. Voordeel van het importeren is dat er een nieuw pst bestand wordt gemaakt dat meteen de 2010 indeling heeft. Hierdoor is de grootte beperking van 2 GB niet meer van toepassing en kun je met een gerust hart verder werken.

Die maximale grootte is nogal een vreemd fenomeen. Versies tot 2003 hadden een maximale grootte van 2GB voor een pst bestand. Vreemd genoeg is dit echter geen harde limiet, waarbij Outlook meld dat je bestand vol is. Je mag van Outlook verder werken in dit bestand. Wat er kan gebeuren is dat opeens op een willekeurig moment, zonder aanleiding, het pst bestand niet meer te openen/bewerken is. Er zijn ook geen tools voor, het bestand is dan verloren. Geloof me. Ik heb er in het verleden meerdere dagen van zoeken, testen en proberen opzitten, samen met een heel team. Geen oplossing voor.


Controleer of het weergeven van bestandsextensies aanstaat in de verkenner. Heeft het bestand wel een .pst extensie? Zoniet, zou je dit handmatig kunnen aanpassen en daarna kijken of het werkt.
 
Er zijn 2 manieren om een .pst te koppelen. De ene is inderdaad via de import functie, de andere is door het bestand simpelweg te koppelen aan Outlook.
Wat bedoel je met die laatste? Handmatig pst. extenstie van maken? Ik begrijp je niet.:confused:

Voordeel van het importeren is dat er een nieuw pst bestand wordt gemaakt dat meteen de 2010 indeling heeft. Hierdoor is de grootte beperking van 2 GB niet meer van toepassing en kun je met een gerust hart verder werken.
Begrijp ik niet. Kun je dit uitleggen?:shocked:

Die maximale grootte is nogal een vreemd fenomeen. Versies tot 2003 hadden een maximale grootte van 2GB voor een pst bestand. Vreemd genoeg is dit echter geen harde limiet, waarbij Outlook meld dat je bestand vol is. Je mag van Outlook verder werken in dit bestand. Wat er kan gebeuren is dat opeens op een willekeurig moment, zonder aanleiding, het pst bestand niet meer te openen/bewerken is. Er zijn ook geen tools voor, het bestand is dan verloren. Geloof me. Ik heb er in het verleden meerdere dagen van zoeken, testen en proberen opzitten, samen met een heel team. Geen oplossing voor.
:eek:


Controleer of het weergeven van bestandsextensies aanstaat in de verkenner. Heeft het bestand wel een .pst extensie? Zoniet, zou je dit handmatig kunnen aanpassen en daarna kijken of het werkt.
Is gelukt! En importeren is nu begonnen. Kijken of het geen storingen geeft.

Een vraag, die ik al langer heb ivm die ophopingen van GB's emails in pst.:

Verlagen wissen van grote hoeveelheden oude emails de bestandsomvang?
Ik gooi mijn emails na ca. 5 jaar allemaal weg, maar er komen uiteraard ook steeds weer nieuwe bij.
Wordt het dus ondanks weggooien alleen maar groter en groter?
 
Het .pst bestand is eigenlijk een database en gedraagt zich wat betreft omvang ook zodanig. De file wordt stapsgewijs groter, maar niet vanzelf kleiner. Het helpt om via de opties van Outlook de optie "compact now" te kiezen. Dan gooit hij wel alle niet gebruikte ruimte uit het bestand. Scheelt, zeker na het verwijderen van veel emails.
 
OK. Roger S.
(Roger!):thumb:
Het importeren is gelukt.
Duurde dit keer ruim twee uur!:shocked:
Het helpt om via de opties van Outlook de optie "compact now" te kiezen.
Bedoel je hiermee:
Opties> Tab Emailinstellingen>Gegevensbestanden>Scherm Outlook-gegevensbestanden>Instellingen>Scherm Persoonlijke mappen> Nu comprimeren?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan