• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Punten aan waarde toekennen die niet vooraf bekend zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

AlexBoom

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2013
Berichten
5
Beste Forumleden,

Ik heb de volgende vraag, ik ben een spreadsheet aan het maken voor wedstrijden en ik moet per dag een waarde toekennen aan de uitslagen van de deelnemers, de moeilijkheids graag hierbij is dat ze in sectoren zitten en er dus voor elke sector een aparte punten toekenning moet gebeuren

De sectoren die er zijn zijn A1,A2,B1,B2,C1,C2,D1,D2 dit zijn dus geen vak posities maar waarde.en 13 deelnemers per sector

Er doen maximaal 13 mensen per vak mee en de puntentelling moet op basis van gewicht dus het hoogste gewicht krijgt 1 punt het laagste 13.
Dan komt er nog een moeilijkheids graad bij en dat is dat als er 0,001 staat (dit moet ik zo noteren in plaats van 0 ivm andere formules die er al in staan) er ook 13 punten aan moeten worden toegekend.

mijn sheet ziet er als volgt uit:
sheet wedstrijd.jpg

Ik heb al geprobeerd om met ALS te werken maar dit wordt te omslachtig en krijg deze formule niet werkend
Is er iemand die mij in de juiste richting kan sturen?
 
We doen niet aan fotoshoppen, post eens een Excelbestand aub.
 
Mijn kennis van Excel is beperkt en probeer het nu via de Formule helper maar daar kom ik ook niet echt verder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan