Query Bijwerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Abyss

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2005
Berichten
353
Ik heb in mijn acces database een “Bijwerk Query”.
Het probleem is, dat de bijwerk Query” gegevens uit de ene tabel knipt om ze vervolgens in een ander te plakken.

Ik wil graag dat hij ze kopieert in plaats van knipt.
Kan dat?


Abyss
 
Wil je de code van de query erbij posten, of een voorbeeld db, want zo snap ik de vraag niet helemaal; een bijwerkquery doet m.i. namelijk gewoon wat op de verpakking staat: gegevens bijwerken! Tenzij je de brongegevens bijwerkt met Null of zoiets, blijft de brontabel echt wel intact!

Michel
 
Hieronder de SQL code


Code:
UPDATE 08QRY INNER JOIN Toetsen ON 08QRY.Samen = Toetsen.[DH-lijn] SET Toetsen.Fus = [T08QRY]![FUS]
WHERE (((08QRY.FUS) Is Not Null) AND ((Toetsen.Fus) Is Null));

Ik was in de veronderstelling dat een Bijwerk Query inderdaad alleen update, en de bron gegevens laat staan.
ABYSS
 
Dan is dat helder! Nu jouw probleem!
Ik heb geprobeerd de query na te maken, maar bij mij doet-ie het ook niet. Op zich is dat wel logisch, want zoals je hem nu gebruikt, zal hij nooit goed kunnen werken.
Het probleem zit hem in de joins tussen de tabellen. En dan met name in het ontbreken van de koppeling met de tabel [T08QRY], die wel wordt gebruikt als bron, maar dus niet is gekoppeld.
Als ik alles goed begrijp, zou e.e.a. er zo uit moeten zien:

Code:
UPDATE (Toetsen INNER JOIN 08QRY ON Toetsen.[DH-lijn] = [08QRY].Samen) INNER JOIN T08QRY ON Toetsen.[DH-lijn] = T08QRY.Samen SET Toetsen.FUS = [T08QRY].[FUS]
WHERE (((Toetsen.FUS) Is Null) AND (([08QRY].FUS) Is Not Null));

E.e.a. is hopelijk duidelijk genoeg op de afbeelding.

Michel
 

Bijlagen

  • Toesten.Fus bijwerken.jpg
    Toesten.Fus bijwerken.jpg
    24,1 KB · Weergaven: 75
Michel,

Bedankt het e.e.a is opgelost

bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan