Query maken op basis van criteria

Status
Niet open voor verdere reacties.

kstouthandel

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2007
Berichten
9
Hallo,

Ik ben bezig met een database te maken waarin mensen bloemen kunnen bestellen,
ze vullen een formulier in, wanneer het bezorgd moet worden, op welke afdeling de factuur geboekt moet worden etc.

nu wil ik iedere maand een query/rapport uitdraaien van die maand per afdeling,
maar ik wil dat die automatisch met de vraag komt: Welke maand en Welke afdeling en dat die op basis van die afdelingen een query/rapport maakt.

Wie kan mij verder helpen?

Bedankt,

Kevin
 
Maak de query die je nodig hebt.
Bijvoorbeeld :
Code:
Select Maand From tblMaand Where MaandNummer = [Geef maand nummer op]
Als je die query runt, dan komt access met de vraag: Geef maand nummer op.
Met de mogelijkheid een maand nummer op te geven.
We noemen dit een parameter query.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan