Query veld Criteria aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

aldo1974

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2008
Berichten
61
Beste ,

Moeilijk info te vinden op deze vraag .
Probleem :
Ik zou een criteria van een query veld willen aanpassen aan de hand van de knop gedukt op 1 van de tabbladen van een formulier.
Mogelijk vervang ik de knoppen door veschillende lijsten , indien dit simpeler zou blijken .

Ik geraak er niet wijs uit dit op te lossen iemand een idee ?
Alvast bedankt
 
Een criterium aanpassen met een druk op een knop? Da's niet heel veel informatie..... Want wat moet er dan gebeuren? Waar haal je de criteriumgegevens bijvoorbeeld vandaan? Tweede vraag: wat moet er worden aangepast? Een formulier of rapport, of een zelfstandige query?
 
Ik heb een test bestand toegevoegd , het origineel kan ik niet plaatsen .
db Bestaat uit tabel adressen , Query keuze achternaam ,formulier Opstart en Formulier Adressen .

Formulier opstarten is het primaire formulier , als men hier op de knop "Achternaam A" drukt , zou het formulier adressen moeten open gaan met de gegevens van "Erwin a " uit tabel Adressen .
Voor knop "Achternaam b " moet het formulier open gaan met gegevens "Bart B"
enz .
ik kan natuurlijk voor elke knop een apparte query maken .
Maar zou liever hebben dat het criteria van veld achternaam in query qryKeuzeAchternaam aanpast naar gelang de gekozen knop.
 

Bijlagen

  • TestdB.zip
    20,2 KB · Weergaven: 19
Ik heb het ondertussen opgelost , eigenlijk vrij simpel .
een macro aangemaakt , Macronamen gegeven en acties toegevoegd "Formulier openen" .

Bedankt voor jullie tijd .
 
Je oplossing zal, als hij is gebaseerd op je huidige voorbeeld, anders verre van optimaal zijn.... Kijk eens naar mijn voorbeeld!
 

Bijlagen

  • db1.rar
    16,1 KB · Weergaven: 27
idd ... Minder knoppen , dus overzichtelijker voor de eindgebruiker .

Bedankt hiervoor :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan