query vraag, selectie op datum en naam in form!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

nemesis2212

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
Berichten
43
hoi all,

ik wil in een formulier kunnen selecteren op groepsnaam en op een begin en eind datum.

met deze combi wil ik in een subformulier alle dieren weten die op tussen die datum of op 1 datum (begin datum) in die bepaalde groep zitten.

nu is mijn sql zo op dit moment.

SELECT I1.Aapnummer, Naam, Groepsnaam, Geslacht
FROM Introducties AS I1, Dieren, [Groep dieren]
WHERE I1.Aapnummer = Dieren.Aapnummer
AND [Groep dieren].Groepsnaam = [Forms]![Datum groepen history].groepsnaam
AND I1.Groepsnummer = [Groep dieren].Groepsnummer
and [Datum introductie] = (Select MAX([Datum introductie]) From Introducties I2
Where [Datum introductie] <= [Forms]![Datum groepen history].begindatum and I1.Aapnummer = I2.Aapnummer);

hoe kan ik dit veranderen dat dit goed werkt. het lukt nog niet. het lukt wel bv als ik bij de 4e regel (groepsnaam) een daadwerkelijke naam neerzet.

iemand ideeeen??

alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Ideeën genoeg, maar waarom werkt het niet? Ik neem aan dat je een keuzelijst met invoerbox hebt gemaakt voor Groepsnaam? Of wil je ook records zien als je geen groep kiest?
In dat geval kun je er zoiets van maken;
AND [Groep dieren].Groepsnaam = Like [Forms]![Datum groepen history].[groepsnaam] &*
 
de bedoeling is dat er zowiezo altijd een groep gekozen word plus een begin datum en einddatum. hij laat niks zien als ik die 2 of 3 gegevens invoer in het formulier :(
 
Bedoel je dat hij ook niks doet als je wel alle gegevens invult? Want van de oorspronklijke vraag kreeg ik de indruk dat hij het wel deed als je wel een groepsnaam selecteerde. Kun je anders een voorbeeldje neerzetten?
En omschrijven wat er eventueel aan foutmeldingen bijkomt?
 
er komt niet echt een foutmelding alleen hij laat niks zien in een rapport of formulier.

ik vul een groep (combobox) en begin datum in daarna druk ik op een knop en toont hij een formulier alleen deze is leeg.

de datum die ik invul is bijvoorbeeld 7 mei 2009, terwijl ik zeker weet dat er datums van 7-5-2005 instaan en die moet hij dus laten zien...

misschien een fout in de sql code?
 
ik heb het probleem gevonden.

bij invoervak groepsnaam stond kolom aantal op 1 ipv 2 waardoor hij het groepsnummer pakte en niet de groepsnaam.

nu werkt het :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan