R-Drive image restoren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

thuatha

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2001
Berichten
28
Hallo mensen,

Ik gebruik XP op mijn pc, nadat ik hem opnieuw had geinstalleerd na een hardnekkig virus heb ik een back-up gemaakt met R-Drive image 3.0.
Deze back-up wilde ik terugzetten maar dat lukte dus niet, hij gaf de volgende melding:

Disk not locked

This may happen when you try to access or change data on your system or other already locked disk.


Op mijn pc is één gebruikersprofiel.

Een printscreen van de melding zal ik hier toevoegen.
Ik hoop werkelijk dat iemand mij hiermee verder kan helpen.
 

Bijlagen

  • R-drive.JPG
    R-drive.JPG
    88 KB · Weergaven: 50
Laatst bewerkt:
Volgens mij staat je antwoord al in je schermafdruk:
Restart computer (mandatory for your system disk).

Ik neem aan dat R-disk aan de slag gaat zodra de computer is geherstart, maar nog vóórdat je kunt inloggen, zodat die genoemde bestanden niet open staan op dat moment.

Kijk even in de help-informatie van r-disk of dat inderdaad de juiste manier is om data op je systemdisk terug te zetten.

Succes,

Tijs.
 
back-up

Hoi Tijs,

Dank je wel voor jouw reactie.

Het opnieuw opstarten had ik ook al gedaan, alleen gaat hij dan niet verder dan het volgende bericht:

Booting 'R-drive image autopart'

Uncompressing...... OK starting the kernel.
initializing r-drive image
server: unable to open pipes
! unable to initialize display.



en dan gaat het niet verder.

Ik heb vaker een back-up terug gezet met R-drive, alleen kreeg ik daar geen melding dat ik eerst bepaalde files moest sluiten zoals je op de afbeelding hebt kunnen zien.

Ik krijg ook de volgende meldingen in het logboek:

Bron: Nero BackItUp Schedule

Kan beschrijving voor gebeurtenis-ID (0) in bron (Nero BackItUp Scheduler 3) niet vinden. De lokale computer beschikt wellicht niet over de benodigde registergegevens of DLL-berichtbestanden om berichten van een externe computer te kunnen weergeven. U kunt mogelijk de schakeloptie /AUXSOURCE= gebruiken om deze beschrijving op te halen, zie Help en ondersteuning voor details. De volgende gegevens zijn deel van de gebeurtenis: Nero BackItUp Scheduler 3 is started. HRESULT: 1.


en...

Bron: avg8emc

Kan beschrijving voor gebeurtenis-ID (1) in bron (avg8emc) niet vinden. De lokale computer beschikt wellicht niet over de benodigde registergegevens of DLL-berichtbestanden om berichten van een externe computer te kunnen weergeven. U kunt mogelijk de schakeloptie /AUXSOURCE= gebruiken om deze beschrijving op te halen, zie Help en ondersteuning voor details. De volgende gegevens zijn deel van de gebeurtenis: Service started.


Ik heb echt geen enig idee wat er aan de hand is.
 
Ik begin even met het 2de deel van je vraag: Die eventlog meldingen kun je negeren.

Nu naar je eerste vraag: Ik denk dat ipv. Windows XP/Vista een eigen mini-Unix/mini-Linux besturingssysteem wordt opgestart door R-drive. Omdat er geen netwerkverbinding met de display mogelijk is ("Unable to open pipes") kan X-Windows niet geopend worden ("Unable to initialize display"). Lijkt dat in X-Windows het restore-gedeelte automatisch of handmatig gestart moet worden, maar dat dus niet gaat omdat X-Windows zelf niet wil starten.

Ik heb geen idee wat hier misgaat, maar misschien kun je zoeken in Google op
r-drive "unable to open display"
of
r-drive "unable to open display" pipes
Zou bijv. aan driver-ondersteuning kunnen liggen, maar dat is mijn speculatie.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan