RAM uitbreiding

Status
Niet open voor verdere reacties.

whittey

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Berichten
3.663
Beste leden, onze zoon wil graag zijn systeem uitbreiden met extra RAM. ( hij heeft het schijnbaar nodig om te gamen ..)
Er zit nu 1 reepje in van 8 GB@2400 Mhz DDR4 , hij wil er graag 16GB bij hebben .. (dit word dan (prijstechnisch) 2666 Mhz DDR4)
Beide sticks staan overigens in de QVL vermeld ..

Hoe zit het ook al weer, de snelste word teruggeschakeld naar de snelheid van de langzaamste ?

Hij 'draait' met een I5-8500 op een AsRock B360M-HDV moederbord.

Whittey
 
Als er nu 1 reepje van 8GB in zit zou ik er twee exact dezelfde bijkopen. Voor zo ver ik zie kunnen er 4 reepjes in dat moederbord.
Lees ook eerst even in het handboek van het moederbord in welke volgorde de reepjes geplaatst moeten worden en of het optimaal werkt als er altijd een even aantal reepjes ingeprikt wordt. Als dat zo is, dan 3 reepjes van 8 erbij of 2 van 16gb in ieder geval alle reepjes exact hetzelfde laten zijn.
 
Zou een dual-channel setje aanschaffen van 16GB en de bestaande eruit laten.
Zijn overigens geen Mhz....maar Mt/s, wijdverbreide misvatting, ook door fabrikanten.
 
Het bordje bevat slechts 2 sleuven, zie https://www.asrock.com/mb/intel/b360m-hdv/ dus dan zou het 2*8 GB worden, óf 2*16 ..
Een kitje (van 2*8) welke op dit bord probleemloos werkt kan ik niet zo 1-2-3 vinden .. Maar goed, de aanhouder wint, wellicht vind ik wat!

Er zit nu 1 reepje KVR24N17S8/8 in ..

Zijn overigens geen Mhz....maar Mt/s, wijdverbreide misvatting, ook door fabrikanten.
Sorry daarvoor, ik zal proberen de notatie ervan te onthouden.
 
Was meer een attentie.;)
En kijk welke je wilt in de QVL.
 
Kun je zelf toch wel even bekijken?
Ram is tegenwoordig niet meer zo kritisch qua merk en type, meeste staan erin, maak een keuze in de pricewatch en kijk in die QVL.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan