• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Range grafiek obv waarde in cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

ewodul1980

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 mei 2013
Berichten
3
Is het mogelijk in Excel een lijngrafiek te maken, waarbij je het begin- en startpunt van de grafiek kunt invoeren in een cel?

In mijn file heb ik namelijk in kolom A de datum/tijd staan, en in kolom B de bijbehorende waarde die in de grafiek moet worden uitgezet. Wat ik nu graag wil is dat je in een cel de begin en einddatum kunt invoeren en dat dit dan automatisch wordt aangepast in de grafiek. Maw dat de range op de x as van de grafiek overeenkomt met wat je hebt ingevoerd in een cel.

In het voorbeeld hieronder dus: hoe krijg ik voor elkaar dat ik in de cellen E2 en E3 de range op de x-as van de grafiek kan invoeren?

Knipsel.PNG
 
Kijk een naar een draaigrafiek (invoegen => draaitabel => draaigrafiek)

Niels
 
In een aantal vergelijkbare vragen kom ik de dynamic named range functie tegen, is het mogelijk dat dit hier mee kan?

Draaitabel/grafiek is niet wat ik zoek.
 
En een voorbeeld met een dynamic named range.
Indien je hiermee niet vertrouwd bent, zul je je daar toch even moeten in verdiepen want zoals Niels opmerkt is dit niet echt eenvoudig.
Ook het gebruiken van zo'n named range als gegevensbron voor je grafiek moet op de juiste manier gebeuren.
 

Bijlagen

  • Grafiek.xlsx
    12,6 KB · Weergaven: 26
Tnx voor de reacties allemaal, ik ga alle opties eens goed bekijken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan