• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ranglijst maken in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

peenpower

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jun 2008
Berichten
2
Beste mede excel vanaten,

Ik heb een leuke uitdaging.

Ik ben momenteel in excel een ranglijst aan het maken voor de hobby die wij hebben.
Nu loop ik echter tegen een aantal punten aan waarbij ik niet meer weet hoe of wat.

De excel sheet bevat verschillende werkbladen, werkblad 1 en totals is momenteel productief. de overige tabbladen worden nog niet gebruikt deze ga ik inrichten zodra 1 helemaal compleet is.

Wie kan mij helpen?!

1: Kolom B, geeft aan welk nummer de rijder heeft, met voorwaardelijke opmaak word daar een kleur aangegeven.
Nu heb ik in kolom T 3 score listen
* Top 3 Overall (deze werkt al)
* Top 3 Geel
* Snelste Groen

Nu kan ik me niet bedenken welke code ik moet gebruiken om de top 3 gele rijders te krijgen?
(Gele rijders hebben een nummer van 1-100)
Zelfde voor groen...(rijders 101-200)

Bij voorkeur wil ik geen makro's gebruiken dit omdat het met een online excel word bewerkt en direct live op de site getoond word.

2: in de werkmap "Totals" worden de punten per rijder bijgehouden, maar ook welke kleur de rijder heeft.
Is het mogelijk dat op het moment ik in werkmap "1" een rijders naam invul deze automatisch kijkt naar welke kleur deze rijder moet hebben?
Het kan voorkomen dat een rijder zowel Groen : JA en blauw Ja heeft... Blauw heeft dan voorrang.


Verder heb ik nog wel een aantal vragen en dingen welke ik wil optimaliseren echter zijn deze voor nu het handigst om te hebben en scheelt veel tijd.


Alvast hartelijk dank voor het lezen en tijd nemen om te kijken!

Gr Joel Wortel
 

Bijlagen

  • Uitslagen NK 2018xlsx.xlsx
    93,3 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
In T10 en afsluiten als matrixformule dan pas doorvoeren naar onderen.
Code:
=ALS.FOUT(INDEX($D$2:$D$45;KLEINSTE(ALS(($H$2:$H$45>0)*($B$2:$B$45<101);RIJ($M$1:$M$44);"");RIJ(A1)));"")

Voor groen of blauw = het groter dan (>100).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan