rapport maken voor één record

Status
Niet open voor verdere reacties.

daveke

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2001
Berichten
161
Hallo,

Kan iemand mij vertellen hoe je een rapport maakt voor een enkel record?
Of moet dit niet met een record?

Greetz
 
Optie nummer 1

Je vraag is erg onduidelijk. Ik heb in een database vanuit een formulier een mogelijkheid gemaakt om een rapportje van 1 record te printen. Misschien is dat wat je zoekt. Maak eerst een rapportje met de lay-out gebaseerd op je onderliggende tabel. Dit kun je baseren op een querie. Maak vervolgens een knop op je formulier die het betreffende rapport opent. Nu moet je nog zorgen dat een criteria wordt ingegeven in de querie waardoor het rapport wordt geopend met maar 1 record. Er van uitgaande dat je een uniek nummer aan elk record hebt hangen (bv volgnr). Zet het formulier open en ga via databasevenster naar je querie. Ga in het veld volgnr staan bij criteria, rechtermuisknop, kies opbouwen. In het volgende scherm selecteer je in het linkergedeelte bij geladen formulieren jouw formulier. Vervolgens verschijnen de velden. Klik op het betreffende veld tot het bovenin verschijnt en sla alles op. Bij criteria staat dan zoiets als[forms]![naam formulier]![volgnr]. Sla je querie op. Nu krijg je per rapport 1 record geprint. Succes.
 
Ik had hetzelfde probleem.
Als ik dit doe met de aangeboden oplossing dan krijg ik in mijn formulier bij keuzevak geen weergaven meer. Ik krijg dan blanco velden.
Ergens zit er bij mij denk ik een klein foutje.

Wie kan mij helpen?

groeten.
 
Nog steeds onduidelijke vraag

Ik begrijp niet goed dat als je een rapport maakt zoals door mij beschreven je gegevens uit een veld zogenaamd kwijtraakt. Dit zijn twee los van elkaar staande dingen. Is een keuzelijst met invoervak ineens leeg dan zal in de ontwerpweergave geen besturingselementbron geselecteerd staan. Zonder meer info kan ik nu niet helpen. Geef bv de naam van het formulier en de naam van het unieke veld (vaak volgnr). Dat zou makkelijker zijn.
 
Ik heb de standaard recepten db van win95 en is geconverteerd naar winxp.
Alles werkt gewoon.

Nu wil ik een eigen knop maken op een rapport met 1 record te laten weergeven (afdrukweergave)

Aparte query gemaakt om op te kunnen selecteren met id-nr erbij.

In opbouwfunctie volgende bij criteria geplaatst:
[Formulieren]![fm Afdrukmenu]![keuze recept]

Als ik nu bij formulier een keuze wil gaan maken dan is mijn keuzemenu weg. Dat wil zeggen het vakje is er nog wel maar de inhoud is blanco.

Wie kan mij helpen?

Ik wil gewoon 1 recept kunnen opzoeken (en rapport openen) en afdrukken indien gewenst.

Alvast bedankt.

Groeten,

Thundercatje.
 
Meerdere wegen naar rome

Een knop op een rapport lijkt mij niet de bedoeling. Wil je een recept printen kun je twee dingen doen. Maar eerst moet je begrijpen dat je voor een afdrukvoorbeeld minimaal een aantal dingen nodig hebt:
- Een rapport waarin alle velden staan die je geprint wilt hebben (deze layout zul je dus eerst moeten maken);
- Een tabel of Querie gebaseerd op die tabel waarin de recepten staan met een uniek nr. Dan de twee mogelijkheden die er zijn:
1. Een knop in het formulier waarin al je recepten staan. Druk je op de knop dan kun je een rapportvoorbeeld laten komen van het recept waarin je op dat moment staat zolang er maar 1 uniek veld in het formulier is (vaak een Idnr dat op autonummering staat). Nadeel hiervan is dat je eerste het betreffende recept moet opzoeken
2. Een apart afdrukformulier maken. Hierin een tekstveld maken (keuze recept) type keuzelijst met invoervak. Daaronder een Querie waarin alle namen van de recepten worden vermeld. Vervolgens vermeld je dit veld zoals eerder beschreven als criteria in je rapport. Na selectie van een recept zal een afdrukvoorbeeld van het geselecteerde record verschijnen.
Zonder kennis van je database kan ik het niet duidelijker beschrijven. Succes (en hou vol met proberen)
 
hmmm, was in 2000 waarschijnlijk een hele goeie oplossing... maar oindertussen zitten we al met versie 2010.... iemand een idee hoe dit in access 2010 op te lossen?
 
Gek genoeg is een database nog steeds een database, en een rapport nog steeds een rapport. Bovendien, zoals je al geconstateerd had, is deze vraag ruim 8 jaar oud. Als de aangeboden techniek bij jou niet werkt, maak dan een nieuwe vraag aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan